تابناک- دقایقی پیش با دستور رئیس جمهور از طرح جامع انتقال، ذخیره‌سازی و صادرات اسید سولفوریک به صورت ویدیو کنفرانسی بهره‌برداری شد.
کد خبر: ۹۷۵۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴ 01 July 2021


به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس پیش از ظهر امروز با حضور مدیرعامل شرکت ملی مس ایران در بندرعباس طرح جامع انتقال، ذخیره‌سازی و صادرات اسید سولفوریک با هدف انتقال اسید سولفوریک از مجتمع مس سرچشمه و خاتون آباد به بندرعباس و صادرات آن افتتاح شد.

برای اجرای این پروژه یک‌صد دستگاه واگن مخزن‌دار با ظرفیت حمل ۶۵ تن برای هر دستگاه ساخته شده است.
همچنین خطوط ریلی در سایت بندرعباس به طول 2 و هفت دهم کیلومتر و در سایت سرچشمه به طول 2 و هشت کیلومتر نیز احداث شده است.

تأمین 200 دستگاه ایزوتانک برای حمل اسید سولفوریک با ظرفیت حمل 30 تن به ازای هر دستگاه از طریق خطوط ریلی نیز قسمتی دیگر از این پروژه است.


طرح جامع انتقال، ذخیره‌سازی و صادرات اسید سولفوریک شامل چهار طرح با مجموع سرمایه‌گذاری افزون بر 13 و چهار دهم میلیون یورو و 2هزار و 90 میلیارد ریال بوده و امکان اشتغال مستقیم برای حداقل 50 نفر را فراهم می‌کند.

به گفته استاندار هرمزگان، براساس آخرین اطلاعات موجود میزان ذخیره مس دنیا افزون‌بر 870 میلیون تن مس محتوی برآورد شده است و شرکت ملی صنایع مس ایران به نمایندگی از کشور با داشتن ذخیره افزون ‌بر 40 میلیون تن مس محتوی، حدود چهار و 6 دهم درصد از ذخایر معدنی مس جهان را به خود اختصاص داده است و در بین شرکت های برتر معدنی دنیا در جایگاه هفتم قرار دارد.


به گزارش تابناک هرمزگان؛ شرکت ملی مس ایران در سال گذشته تولید 280 هزار تن کاتد و یک میلیون و 200 هزار تن کنستانتره مس و فورش حدود 42 هزار میلیارد تومان را به عنوان بالاترین رکوردهای تولید و فروش در سال گذشته در کارنامه ثبت کرده است.

طرح انتقال و صادرات اسید سولفوریک با دستور رییس جمهور افتتاح شد

انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار