تابناک-مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: با طرح های جدیدی که در نظر داریم کشور در تولید کودهای فسفاته به خودکفایی خواهد رسید.
کد خبر: ۹۷۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴ 01 July 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از هرمزگان ظهر امروز طرح انتقال، ذخیره سازی و صادرات اسید سولفوریک با دستور رئیس جمهور و حضور رئیس شرکت ملی صنایع مس در منطقه ویژه اقتصادی بندرعباس افتتاح شد.

اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مس ایران در آیین افتتاح طرح انتقال، ذخیره و صادرات اسید سولفوریک در بندرعباس اظهارداشت: با تلاش هایی که در 2 سال گذشته انجام شده است شرکت ملی صنایع مس ایران موفق شده است 1/5 میلیارد تن ذخیره جدید مس را با عیار نیم درصد اکتشاف کرده و مجموعه ذخایر مس کشور اضافه کند.


وی افزود: در تلاش هستیم که بتوانیم در ماه های آینده یک میلیارد تن ذخیره مس جدید نیز به ذخایر مس کشور اضافه کنیم و برای این مهم برنامه ریزی های مختلف انجام شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تاکید کرد: در 2 سال گذشته توانسته ایم 17 درصد به ذخایر مس کشور اضافه کنیم و هم اکنون نیز بیش از 110 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه صنایع مس در حال اجرا است.


سعد محمدی عنوان کرد: با تلاش پرسنل شرکت ملی صنایع مس ایران در 4 سال آینده جزو 4 شرکت برتر دنیا در تولید مس قرار خواهیم گرفت و درآمدهایمان به 4/5 میلیارد دلار خواهد رسید.


وی عنوان کرد: طرح ذخیره اسید سولفوریک با اعتبار 600 میلیارد تومان سرمایه گذاری، انجام شده است و در آن ساخت 8 مخزن با ظرفیت 115 هزار تن، 5 کیلومتر ریل، 100 واگن مخزن دار، 200 ایزوتانک، 4/7 کیلومتر خط انتقال برای صادرات اسید سولفوریک اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران بیان کرد: برنامه ریزی برای اجرای زنجیره بعدی مس انجام شده است و با 100 میلیون یورو اعتبار طرح تبدیل اسید سولفوریک که هم اکنون در بازار جهانی 90 دلار قیمت آن است به اسید فسفوریک را تبدیل خواهیم کرد که در بازار جهانی 950 دلار به فروش می رسد و می تواند منبع خوبی برای ارزآوری در کشور باشد.


وی خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه گام جدی در خودکفایی کودهای فسفاته که کشور هم اکنون برای تامین نیاز کشاورزی آن را وارد می کند برداشته می شود و تا حدود 70 درصد در این زمینه به خودکفایی خواهیم رسید.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار