تکمیل کارخانه تولید تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی در استان کرمان در آینده نزدیک

معاون وزیر نیرو با اشاره به نیروگاه‌های خورشیدی به بهره برداری رسیده استان کرمان گفت: یک مجموعه در زمینه ساخت تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی در استان کرمان فعال است و مجوز‌های لازم را اخذ و بخشی از تجهیزات مورد نیاز خط تولید خود را نیز وارد کرده است ضمن آنکه زمین به این مجموعه برای احداث کارخانه واگذار و مراحل ساخت آغاز و به زودی تکمیل خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۶۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴ 19 May 2024

به گزارش تابناک کرمان، محمود کمانی اظهار کرد: مجوز احداث بیش از ۲ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در قالب‌های مختلف به استان کرمان داده شده است.

معاون وزیر نیرو در ادامه بیان کرد: برای تامین مالی نیروگاه‌های خورشیدی چندین تفاهمنامه با مجموعه‌های تامین مالی انجام دادیم به‌طورمثال؛ تفاهمنامه ۵ میلیارد دلاری با صندوق توسعه ملی، برای احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه منعقد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اولویت دادن تسهیلات به افرادی که از طریق ماده ۱۲ و صنعت قصد احداث نیروگاه دارند، است که تعدادی از آن‌ها به صندوق توسعه ملی معرفی شده‌اند و بخشی از تسهیلات این صندوق به استان کرمان اختصاص می‌یابد.

کمانی اظهار کرد: با مجموعه‌های از جمله؛ صندوق محیط زیست، صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق فناوری نفت و منابع تبصره ۱۸ برای احداث نیروگاه‌های متوسط و برای بخش نیروگاه‌های حمایتی خانگی که مربوط به نهاد‌های حمایتی و مددجویان آن‌ها است، توافقاتی صورت گرفته است.

وی با بیان این مطلب که نیروگاه‌های حمایتی خانگی در پشت بام منازل و با ظرفیت پنج کیلووات احداث می‌شود، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا تسهیلاتی برای افرادی که راغب به نصب نیروگاه خانگی هستند، تعریف کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار