معاون استاندار کرمان گفت: غارها استان کرمان می‌تواند به ظرفیتی برای جذب گردشگر تبدیل شده و در بهره برداری از آنها نباید هیچ آسیبی ببینند.
کد خبر: ۱۰۰۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶ 25 October 2021

اولین جلسه کارگروه غارشناسی استان کرمان صبح امروز با حضور سیدمصطفی آیت‌الهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان با هدف از راه‌اندازی سامانه بانک اطلاعات غارهای کشور، تسهیل در مدیریت غارها، گردآوری اطلاعات غارهای کشور در یک سامانه و قرار گرفتن این اطلاعات در دسترس عموم مردم برگزار شد.

در این جلسه سیدمصطفی آیت‌الهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان با بیان اینکه حریم غارها و نحوه استفاده از غارهای استان کرمان باید مشخص شود اظهار داشت: از ظرفیت غارهای استان می‌توان برای جذب گردشگر به استان کرمان استفاده کرده و آن تبدیل به یک جاذبه گردشگری کنیم.

وی با اشاره به اینکه به گسترده وظایف سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: این سازمان باتوجه به وظایف خود در حوزه‌های مختلف نمی‌تواند به تنهایی اطلاعات غارهای استان را در سامانه بانک اطلاعات غارهای کشور ثبت کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان گفت: انجمن غار و غارشناسی ایرانیان با همکاری دستگاه‌های مربوطه باید این اطلاعات را در سامانه بانک اطلاعات غارهای کشور ثبت کند.

وی با اشاره به وضعیت غارهای استان کرمان افزود: انجمن غار و غارشناسان ایرانیان اطلاعات غارهایی که مطالعات آنها تکمیل شده را وارد سامانه کنند.

آیت‌الهی موسوی با بیان اینکه غارهای که مطالعات آنها تکمیل نشده براساس اولویت بندی و برنامه زمانبدی انجام شود گفت: مطالعات غارهای ناشناخته استان کرمان نیز باید در دستور کار قرار داده شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌های حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متولی واگذاری عرصه‌ها نیستند، بیان کرد: دهیاری‌ها توان مدیریت غارها را ندارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به شرایط بهره‌برداری از غارها گفت: بهره برداری از غارها باید به گونه‌ای باشد که هیچ آسیبی به غارها وارد نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار