مسئول بسیج سازندگی:
مسئول بسیج سازندگی استان کرمان با بیان اینکه پنج هزار ۵۶۰ پروژه عمرانی طی سال گذشته در حوزه سازندگی، اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی در این استان افتتاح شده است گفت: ۱۳۴ پروژه دیگر نیز با ارزش بیش از ۲۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال طی هفته بسیج سال جاری در کرمان به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۱۰۱۰۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴ 20 November 2021

به گزارش تابناک کرمان، سرهنگ جواد جلالی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج افزود: ۱۳۴ پروژه قابل افتتاح در هفته بسیج سال جاری در کرمان شامل آبرسانی به روستاها، پروژه های مسکن محرومین و نیازمندان، تکمیل یک مورد قبور شهدای گمنام، هفت پروژه لایه روبی قنوات، راه اندازی یک کارگاه اشتغالزایی، تکمیل و ساخت ۸۱ پروژه سرویس بهداشتی و حمام است.

وی با بیان اینکه برنامه های هفته بسیج امسال متنوع هستند تاکید کرد: افتتاح پروژه های محرومیت‌زدایی در شهداد، افتتاح ۶۳ پروژه آبرسانی، اعزام ۲۰۰ گروه جهادی در مرکز استان کرمان و جمع آوری کمک های غیرنقدی به مناطق زلزله زده گوشه ای از برنامه های این هفته است که تا هشتم آذرماه ادامه خواهد داشت.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان، شعار هفته بسیج امسال را "بسیج پاره تن مردم" عنوان و تصریح کرد: ما معتقدیم همه مردم باید در گفتمان بسیج مشارکت داشته باشند و تنها افرادی که کارت بسیج دارند بسیجی نیستند بلکه همه اقشار جامعه از پیکره بسیج هستند.

وی با بیان اینکه امکان انجام کار جهادی برای اقشار مختلف مردم امکان پذیر است گفت: در این راستا باید فرایندهای دست و پا گیر را حذف کنیم و روان سازی و امکان انجام کار را برای همه فراهم آوریم.

سرهنگ جلالی گفت: بسیج سازندگی با راه اندازی کارگاه های مختلف بخصوص کارگاه های خانگی در بنگاه کوچک و پربازده درصدد ایجاد اشتغالزایی در جامعه است.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان با اشاره به فعالیت نهضت کمک مومنانه تصریح کرد: ماموریت ما تنها کمک در حوادث نیست بلکه یکی از اهداف ما کمک در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا است و یکی از اقداماتی که ما انجام می دهیم شرکت در طرح شهید سلیمانی در زمان اپیدمی این بیماری است.

وی به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد نیز اشاره کرد و گفت: اینگونه موارد از طریق مراجع ذیربط و دادگستری پیگیری می شود به طوری که امسال ۱۵۰ زندانی با استفاده از ظرفیت های صلح و سازش در هفته بسیج آزاد خواهند شد.

سرهنگ جلالی با بیان اینکه در کرمان ماموریت های زیادی را پیگیری می‌کنیم خاطرنشان کرد: این روزها در روستاهای فاقد آب آشامیدنی پایدار با کمک سپاه، نیروهای جهادی و آب فاضلاب موضوع آبرسانی آغاز شده و پیگیری می شود که خوشبختانه در هفتم آذر پروژه آبرسانی به ۶۳ روستای استان کرمان بصورت پایلوت در رفسنجان افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و تامین مسکن محرومان از دغدغه های بسیج سازندگی است گفت: ارائه خدمات اجتماعی، تامین جهیزیه و کمک مومنانه در طرح شهید سلیمانی از محورهای مهم بسیج سازندگی است.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان تاکید کرد: ساماندهی امور ساکنان حاشیه شهرها نیز از دغدغه های مهم این نهاد است و ما نیز در این حوزه ایفای نقش می کنیم.

وی تاکید کرد: رزمایش کمک مومنانه هفته بسیج امسال با سالگرد امام جمعه سابق کرمان مقارن شده و در روزهای آینده نیز این رزمایش با یاد و خاطره این مرد بزرگوار برگزار خواهد شد.
سرهنگ جلالی با بیان اینکه طبق قانون، بسیج سازندگی یک دستگاه اجرایی است اما در قانون گفته شده که دستگاه ها مجاز به همکاری اند و کلمه "مجاز" موجب شده دستگاه ها سلیقه ای عمل کنند بیان کرد: اصلاحیه قانون سازمان بسیج سازندگی با هدف حمایت همه جانبه از گروه های جهادی و همچنین مشارکت دستگاه های اجرایی در راستای اجرای طرح های محرومیت زدایی در دستور کار مجلس است.

وی همچنین با بیان اینکه جنبه های زلزله هرمزگان متفاوت بود و علی رغم حرف هایی که گفته شد در برخی از مناطق و روستاها خسارت جدی را شاهد بودیم گفت: برخی منازل در این زلزله به طور کامل آوار شده بود که ۲ گروه جهادی نیز به مناطق "گیشان" و "ذرتو" اعزام شدند.

جلالی تصریح کرد: تاکنون در این مناطق ۲۰۰ پرس غذایی گرم توزیع، وسایل مردم از زیر آوار بیرون آورده و فهرستی از نیازهای اهالی و لوازم مورد نیاز آنها تهیه شده و درصدد جذب حمایت های خیرین در راستای کمک به زلزله زدگان هرمزگانی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار