نشست خبری استاندار یزد و ۲۳ مدیر استانی با خبرنگاران شهرستان تفت برگزار و مسائل مربوط به این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۶۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱ 06 April 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مهران فاطمی در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان تفت که از سری نشست‌های خبری شهرستانی برگزار شد در ارتباط با ضرورت برگزاری نشست‌های خبری ویژه هر شهرستان اظهار داشت: گزارش‌های مربوط به رخدادها و مسائل شهرستان‌ها توسط فرمانداران و مدیران دستگاه‌ها به ما ارائه می‌شد اما نیاز بود که از سوی خبرنگاران هم مباحث مربوط به هر شهرستان را دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه رونق بخشیدن به فضای نقد و رسانه در شهرستان‌ها اهمیت بالایی دارد گفت: با توجه به حضور خبرنگاران در میان مردم ممکن است اشراف اطلاعاتی خبرنگار از برخی مدیران هم بیشتر باشد و به همین دلیل اهمیت داشت که نظرات خبرنگاران را در این حوزه جلب کنیم.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: برای حل مسئله آب شهرستان تفت یک سری اقدامات کوتاه مدت و یک سری اقدامات بلندمدت و زیرساختی متصور است که بحث بلندمدت آن مربوط به خط انتقال آب برای دو شهرستان تفت و مهریز و پروژه‌های نهضت ملی مسکن است.

فاطمی تصریح کرد: یک سری اقدامات کوتاه‌مدت هم در نظر گرفته شده که یک بخش آن بحث ایجاد ظرفیتی از خط موجود با تغییراتی در شبکه و استفاده از ظرفیت خالی موجود است تا بتوان حداکثر 10 لیتر بر ثانیه را به این شهرستان منتقل کنند و نکته دوم هم این است که بتوان با هماهنگی صورت گرفته، بتوان چاه جدیدی حفر کرد و کمبود آب را رفع کند.

وی افزود: با این وجود باید توجه داشته باشیم که شهرستان تفت به لحاظ منابع آبی با مشکل جدی روبرو هست و اگر حتی شبکه هم ایجاد شود آبی نیست که بتوان در این شبکه از آن استفاده کرد.

استاندار یزد در ارتباط با معدن مس دره زرشک گفت: بحث معادن و فعال‌سازی آن، از راهبردهای نظام است و در قوانین برنامه‌هم آمده و از راهبردهای رهبر معظم انقلاب و دولت است، منتهی برای برداشت از این معادن چند ملاحظه را باید مدنظر داشت که بحث زیست محیطی و ملاحظات اجتماعی جزو آن هستند و مردم مناطق تحت تاثیر باید از عواید این معادن بهره‌مند شوند.

فاطمی تصریح کرد: در بحث زیست محیطی هم باید ارزیابی دقیقی در ارتباط با آن با مطالعات انجام شود و در ارتباط با این معدن مطالعات ناقصی صورت گرفت و مشاور به سوالات پاسخ کامل نداد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تاکید ما این است که پرونده باز در استان نباید داشته باشیم و بهره برداری یا عدم بهره برداری این معدن باید مشخص شود، پیگیری کردیم و شرکت ملی مس موظف شد بر اساس شرح خدماتی که وزارت نیرو می‌دهد و شرکتی که این وزارت معرفی می‌کند مطالعات را انجام دهد و سازمان محیط زیست هم بر اساس این مطالعات نظر نهایی خود را اعلام کند.

استاندار یزد گفت: اینکه بخواهیم بگوییم از این معدن که 400 میلیون تن ذخیره مس دارد استفاده شود یا نشود باید بر اساس دلیل اعلام کنیم و حتما باید مراحل ارزیابی زیست محیطی و ملاحظات اجتماعی آن دنبال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار