رئيس دانشگاه آيت‌الله حائري ميبد گفت: اين دانشگاه آمادگي كامل براي اجراي طرح آمايش آموزش عالي را دارا است.
کد خبر: ۳۸۸۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ 04 March 2017

به گزارش تابناک یزد،عباس کلانتری با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی در سطح دانشگاه‌ها در راستای سیاست‌های کلی نظام اظهار داشت: برنامه اصلی طرح آمایش سوق پیدا کردن به سمت رشته‌های میان رشته‌ای است و دانشگاه آیت‌الله حائری میبد آمادگی کامل برای اجرای این طرح را دارد.

وی با اشاره به تازه تأسیس بودن دانشگاه میبد بیان کرد: دانشگاه میبد در ابتدا یکی از دانشکده‌های اقماری دانشگاه یزد بود که اکنون با تلاش بسیار توانسته به دانشگاه مستقل تبدیل شود و در رشته‌های الهیات و فقه و حقوق و در مقطع دکترا حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

کلانتری با بیان اینکه نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه میبد در سطح دانشگاه یزد است، افزود: این دانشگاه از نظر کیفیت آموزشی در شرایط خوبی قرار دارد به نحوی که در برخی رشته‌ها تا 70 درصد قبولی در مقطع کارشناسی ارشد داشته‌ایم.

وی یادآور شد: در سال گذشته چند رشته فنی و مهندسی و رشته خاص به دانشگاه آیت‌الله حائری میبد اضافه شده که برخی از این رشته‌ها از جمله مهندسی پزشکی برای نخستین بار است که در دانشگاه‌های استان یزد تدریس می‌شود.

رئیس دانشگاه آیت‌الله حائری میبد با بیان اینکه  دانشگاه میبد دارای 15 رشته کارشناسی و 10 رشته کارشناسی ارشد و چهار رشته دکتری است، اظهار داشت: تمام رشته‌ها در دانشگاه میبد متناسب با بازار کار ایجاد شده و حتی برخی رشته‌هایی که بازار کار نداشته، حذف شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار