وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت به تنهایی و بدون حمایت مجلس، قوه قضائیه و دیگر نهادها نمی تواند کشور را اداره کند.
کد خبر: ۴۰۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 15 April 2017
محمود واعظی عصر پنجشنبه در شورای اداری بردسیر اظهار کرد: رئیس جمهور خواستار بررسی مشکلات استان کرمان و رفع آنها تا پایان دولت یازدهم یعنی شهریور ماه سال جاری شد.

وی ادامه داد: در وزارت ارتباطات تلاش شد زیرساخت هایی برای شهرستان بردسیر به وجود آوریم خوشبختانه در سه سال و نیم گذشته شبکه انتقال شهرستان دو برابر و پهنای باند هم سه برابر شده است.

واعظی گفت: در حالی که هیچ روستایی دارای اینترنت نبود در یک مرحله به ۳۷ روستا اینترنت دادیم و امیدواریم ظرف تا یک هفته تا ۱۰ روز دیگر بتوانیم فرصتی پیدا کنیم که همراه یکسری برنامه دیگر اینترنت ۵۳ روستا را به بهره برداری برسانیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بنا بر این است که ۹۰ روستای دیگر قبل از اتمام این دولت تا چهار پنج ماه دیگر در این شهرستان به بهره برداری برسانیم.

واعظی با اشاره به اینکه شهر بردسیر از نسل سوم تلفن همراه بهره مند است، افزود: بنا بر این است که چهار شهر دیگر از جمله لاله زار، گلزار و نگار تا دو هفته دیگر نسل سوم تلفن همراه بدهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر هیچ شهری نسل چهارم تلفن همراه ندارد بنا براین است ظرف چند هفته آینده دو شهر از جمله بردسیر از نسل چهارم بهره مند شوند.

سرمایه گذاری ۲۹۰ میلیارد ریالی برای زیرساخت های بردسیر

وی از سرمایه گذاری حدود ۲۹۰ میلیارد ریال برای زیرساخت های شهرستان بردسیر خبر داد و افزود: بنا داریم تا پایان این دولت ۷۰ میلیارد ریال دیگر هم سرمایه گذاری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در ارتباط با مسئله سیل حتما با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال می کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: صمیمت و انسجام و هم دلی موجود در شهرستان در استان کرمان الگو است که باید به عنوان سرمایه بزرگ حفظ شود.

کرمان رتبه نخست اقتصاد مقاومتی کشور را داراست

واعظی کسب رتبه نخست اقتصاد مقاومتی توسط کرمان بین ۳۱ استان را تصادفی ندانست و افزود: استاندار کرمان خط و مشی دولت را دنبال کرده و دنبال جناح بازی نبوده و مخلصانه به دنبال توسعه و رفاه مردم بوده است.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم جناحی نیست، گفت: این دولت دولتی نیست که یک حزب روی کار آورده باشد و دولتی است که در سال ۹۲ توسط مردم انتخاب شد و قول و قراری با مردم گذاشت که اگر مردم به من اعتماد کنند مشی من اعتدال است و دعواهای به وجود آمده، اختلافات با کشورها و تحریم ها و اخلاقی که در حال نابودی بود را با کمک مردم حل می کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: دولت تلاش کرد صادقانه به وعده های خود وفادار بماند و چون به خواسته های گروه های مختلف که در راستای قول و قرارهایش با مردم نبود توجه نکرد از سوی برخی رسانه ها و گروه ها مورد فشار قرار گرفت.

استقبال دولت از انتقاد سازنده

وی گفت: دولت ما دولتی است که با تمام وجود از انتقاد دلسوزانه و سازنده استقبال می کند چرا که دولتی که اینگونه نباشد در نهایت به دیکتاتوری تبدیل می شود اما بین انتقاد و تخریب تفاوت است آن چیزی که فکر می کنیم که دیگران نباید به آن وارد شوند تخریب یگدیگر است.

وی گفت: دولت تلاش کرد در کشور ابتدا همدلی بین همه بخش ها به وجود بیاورد و افتخار این دولت این است که در راستای منویات رهبری حرکت کرده و سیاست های ایشان را در بعد داخلی و خارجی اجرا می کند.

واعظی ادامه داد: از سوی دیگر دولت در تلاش است همدلی و همراهی نزدیک بین سه قوا ایجاد کند؛ ایران کشوری بزرگ با ۸۰ میلیون نفر جمعیت است و به تنهایی نمی توانیم کشور را اداره کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نمی توان کشو را به تنهایی توسط یک گروه و جناح اداره کرد افزود: دولت به تنهایی بدون حمایت مجلس، قوه قضائیه و دیگر نهادها نمی تواند کشور را اداره کند به همین دلیل است که این دولت، دولت تعامل است.

وی گفت: نتیجه این سیاست های این شده است که گام به گام به سمت حاکمیت اخلاق و ثبات در کشور پیش می رویم و آرامش در کشور ایجاد شده است.

واعظی گفت: در حال حاضر یک سرمایه گذار می داند اگر به ایران بیاید هر روز با یک بخشنامه سیاست ها عوض نمی شود.

وی گفت: در منطقه ای زندگی می کنیم تمام پیرامون ما ناامنی است ولی ایران امن است اما چون در امنیت زندگی می کنیم قدر این امنیت را نمی دانیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: مسائل خارجی یکی پس از دیگری حل شده است و اکنون با کشورهای مختلف دنیا دعوا نداریم، اگر در گذشته می گفتند ایران در منطقه بخشی از مشکلات است امروز همه می گویند ایران بخشی از راه حل در منطقه است که این قدرت ماست.

وی گفت: از سوی دیگر با همین سیاست توسط مردم توانستیم تحریم ها را برداریم به گونه ای که صادارات نفتی ایران به قبل از تحریم بازگشت.

شکوفه های اقتصادی در حال جوانه زدن هستند

واعظی تصریح: امروز توانسته ایم مشکلات اقتصادی را حل کرده و شکوفه های اقتصادی در حال جوانه زدن هستند؛ سال ۹۵ مولفه های اقتصادی یکی پس از دیگری خودشان را نشان دادند.

وی ادامه داد: آنچه که زمین مانده بود منشور حقوق شهروندی بود که دولت توانست این منشور را احیا و ابلاغ کند و از خودش شروع کند که هر کسی از هر نقطه ای از کشور با هر قومیتی از حقوق مساوری برخوردار است.

واعظی با اشاره به اینکه تورم به زیر هشت رسیده است، گفت: همواره به دنبال این بودیم رشد اقتصادیمان مثبت شود که ان شالله بالاتر از مثبت هفت خواهیم شد و تراز تجاری ایران منهای صادرات نفت مثبت شده است.

وی معشیت مردم و بیکاری را از دغدغه های اصلی دولت برشمرد و گفت: نگاه دولت از روز نخست به محرومین و مناطق دور افتاده بوده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار