مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اعتبار مورد نیاز برای ایمن سازی محورهای مواصلاتی این استان را ۴۵۰ میلیارد تومان ذکر کرد.
کد خبر: ۴۱۲۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴ 23 April 2017
خداداد مقبلی اظهار کرد: فعالیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به دو بخش مدیریت حمل و نقل و بهسازی و ایمن سازی محورهای ارتباطی تقسیم می شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل برنامه ریزی جامع و مفصلی صورت گرفته است، افزود: در حوزه حمل و نقل استان کرمان سالیانه حدود  ۲۴ میلیارد تومان درآمد حاصل از حمل بار است که حدود ۳۰ درصد از این ترددی که در جاده های استان کرمان صورت می گیرد متاسفانه فاقد بارنامه است و این به این معنی است که باری روی جاده ما تردد می شود و به جاده ما خسارت می کند که مالیاتی به دولت پرداخت نمی کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان ادامه داد: همه باری که روی جاده تردد می شود باید داری بارنامه باشد تا بتواند سهم خسارت خود را به دولت پرداخت کند.

مقبلی عنوان کرد: نرم افزاری به نام سپند در تمام اتوبوس ها نصب شده است که آنلاین می تواند رفتار مسافر و  راننده را توسط این نرم افزار کنترل کند و پلیس هم راحت تر می تواند وسایل نقلیه عمومی را در طول سفر کنترل کند.

وی با بیان اینکه  استان کرمان به لحاظ افزایش تلفات جاده ای رتبه دوم یا سوم کشوری را دارد، گفت: به همین دلیل رفع نقاط پرحادثه یکی از برنامه های الویت دار ما است که باید حتما از منابع استانی و ملی بتوانیم نقاط پر خطر را برطرف کنیم و اصلاح هندسی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در راستای کاهش تلفات جاده ای باید در بعضی از نقاط جاده ای اصلاح هندسی صورت گیرد مثلا قوس هایی که داریم مشخصات پایینی دارند و شعاع کم آنها با سرعت ها هم خوانی ندارد و بعضی نقاط باید آشکار سازی و به راننده اخطار داده شود.

مقبلی با تاکید به لزوم ایمن سازی  ۹ هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان کرمان، افزود: به طور متوسط برای ایمن سازی و روکش آسفالت هر کیلومتر پنج میلیون تومان اعتبار لازم است که تقریبا ۴۵۰ میلیارد تومان نیاز داریم که بتوانیم محورهای ارتباطی موجود را به نحو مطلبی ایمن سازی کنیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به  اینکه منابع استانی در سال گذشته ۱۱میلیارد و ۷۰۰ هزار تومان بوده است، افزود: تقریبا ۵۰ درصد این اعتبار را دریافت کردیم که حدود ۳۸درصد آن به صورت اسناد خزانه پرداخت می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار