معاون شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: ۹۴ درصد آب شرب روستاهای این استان از منابع آب زیر زمینی تامین و شش درصد باقی مانده از منابع آب سطحی همچون چشمه ها استحصال می شود.
کد خبر: ۴۶۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸ 22 July 2017
به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان، مجید جمالی زاده اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان تامین آب شرب دو هزار و ۴۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار را که شامل ۲۲۵ هزار مشترک است را به عهده دارد که جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۱۶ هزار نفر از روستائیان از خدمات این شرکت بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته میانگین دبی چاه های روستاها ۲۵ لیتر بر ثانیه بود، افزود: در حال حاضر این میزان دبی به ۱۱.۵ لیتر بر ثانیه رسیده است.

جمالی زاده تصریح کرد: آب آشامیدنی روستاهای استان کرمان اینک از ۵۲۶ حلقه چاه، ۹۱ دهنه چشمه و ۴۳ رشته قنات تامین می شود.

وی با بیان اینکه بارندگی های ماه های اخیر تاثیر چندانی روی منابع آب زیر زمینی نگذاشته است، تصریح کرد: تاثیر عمده بارندگی های سنواتی بر روی آب های سطحی همچون چشمه ها و قنات ها است که تنها شش درصد منابع آب روستاها را تامین می کند.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان با بیان اینکه میانگین عمق چاه های آب در سطح استان کرمان حدود ۹۵ متر و بیشترین آنها بالای ۳۵۰ متر است، افزود: تقریبا تمام ظرفیت منابع چاه های آب استان کرمان شش هزار و ۹۴ لیتر بر ثانیه است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار