مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: پیگیر تبدیل بیابان لوت به پایگاه دائمی مسابقات و برنامه های مربوط به ماراتن با رویکرد حفاظت از این اثر طبیعی هستیم.
کد خبر: ۴۶۴۲۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 22 July 2017
محمود وفایی ظهر جمعه در نشست خبری پروژه ثبت رکورد دویدن در گندم بریان توسط دونده ایتالیایی گفت: حضور پائلو ونتورینی در استان کرمان بیانگر اقدام عملی ایتالیا برای ایجاد روابط با استان کرمان است.

وی با اشاره به اینکه این رکورد پیش از این هم در اختیار یک دونده ایتالیایی دیگر بود، افزود: با احتساب پستی و بلندی های رود شور پائلو ونتورینی ۸۰ کیلومتر در دمای ۵۰ درجه دویده است.

وی همچنین به ظرفیت های گردشگری استان کرمان اشاره کرد و افزود: جاذبه ها و ظرفیت های این استان به قدری فراوان و متنوع است که می توان از کرمان به عنوان ایران کوچک یاد کرد.

وفایی کویر را گوشه ای از جاذبه های این منطقه عنوان و تصریح کرد: در این استان پنج اثر ثبت جهانی وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان از ثبت دمای ۷۶ درجه در کویر لوت خبر داد و گفت: این در حالی است که دمای هوا در همین منطقه بسیار سرد می شود.

وی همچنین امنیت در استان کرمان را بسیار مطلوب دانست و افزود: استان کرمان و منطقه شهداد سرزمین تمدن هاست.

وفایی از خونگرمی و مهمان نوازی کرمانی ها سخن به میان آورد و گفت: پی گیر تبدیل بیابان لوت به پایگاه دائمی مسابقات و برنامه های مربوط به ماراتن با رویکرد حفاظت از این اثر طبیعی هستیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار