وزیر ورزش و جوانان از کاهش سنی ۷ تا ۱۰ سال مدیران این وزارتخانه در انتصابات ماه های آینده خبر داد.
کد خبر: ۴۶۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ 23 July 2017
مسعود سطانی فر ظهر شنبه در جلسه با سمن ها و هیئت های ورزشی استان کرمان در سالن برق اظهار داشت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تلاش شد بخش جوانان ساماندهی شود و سعی کرده ایم در بخش های مرتبط با جوانان از جمله غنی سازی اوقات فراغت، ازدواج، تحصیل، مسکن و اشتغال قدم هایی بر داریم.

وی افزود: ۵۱ سمن مرتبط با حوزه جوانان در استان کرمان در حال فعالیت هستند و این در حالی است که در سال ۹۲ هیچ سمنی در استان کرمان وجود نداشت و اگر هم ثبت بوده هیچ نوع فعالیتی نداشته اند.

وی با اشاره به اینکه در صورت ادامه این روند تا پایان سال ۹۶ تعداد سمن های استان کرمان به مرز ۱۰۰ مورد می رسد، گفت: در کشور بعضی ها تصور می کنند که بحث جوانان تحت شعاع ورزش قرار گرفته است اما این مطلب درست نیست.

وزیر ورزش و جوانان بیان داشت: سال ۹۲ زمانی که دولت تدبیر و امید کار خود را شروع کرد کل اعتبار بخش جوانان کشور شش میلیارد تومان بود و سال جاری این اعتبار به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده و رشد ۶۶ درصدی  داشته است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار بخش ورزش در سال جاری نسبت به سال ۹۲ شش برابر شده است، افزود: در سال ۹۲ وام ازدواج با سقف سه میلیون تومان به هر نفر دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد و در سال ۹۵ وام ازدواج با سقف ۱۰ میلیون تومان به هر نفر در مجموعا ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: در سال ۹۲ تعداد  سمن های جوانان در کشور ۶۰ مورد بوده که در حال حاضر به دو هزار سمن رسیده که مشغول به فعالیت هستند.

سلطانی فر بیان کرد: در سال۹۵ در کشور ۴۵ خانه جوان داشته ایم این در حالی است که سال ۹۲ هیچ خانه جوانی در کشور وجود نداشته است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه شدیداً به دفاتر راهنمایی و مشاورزه ازدواج اعتقاد داریم، گفت: یکی از مهم ترین نیازهای جوانان در بدو شکل گیری ازدواج نیاز به مشاوره است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۲ در سطح کشور زیر ۲۰ دفاتر راهنمایی و مشاوره ازدواج در کشوروجود داشت که در حال حاضر تعداد این دفترها به بالای ۲۲۰ دفتر رسیده است.

سلطانی تاکید کرد: بسیاری افراد فکر می کنند احیاء سازمان ملی جوانان یکی از ابزارها، امکانات، روش ها، سیاست ها و رویکردهایی است که به حل مشکلات جوانان کمک می کند و این مسئله را ما قبول کرده ایم.

رسیدگی به مشکلات جوانان سیاست جدی دولت دوازدهم

وی ادامه داد: احیاء سازمان ملی جوانان در هیئت دولت تصویب و به صورت لایحه به مجلس تقدیم شده است که امیدواریم قبل از بررسی کابیه دوازدهم انتضای سازمان ملی جوانان انجام شود.

وی گفت: در صورت انجام این مسئله دولت جدید سازمان ملی جوانان را تشکیل خواهد داد و اگر هم قرار شد مجدداً در وزارتخانه این کار دنبال شود این اطمینان می دهیم باز با جدیت بیشتر در زمینه رفع مشکلات جوانان گام بر داریم.

سلطانی فر بیان داشت: پرداختن به حل مشکلات جوانان به عنوان سیاست جدی دولت یازدهم و ان شاءالله دولت دوازدهم خواهد بود و ما امیدواریم با حضور و مشارکت شما جوان ها در سمن های مختلف روند حرکت توسعه کشور و استان های روند سریع تری خواهد شد.

وی افزود: در داخل وزارت ورزش و جوانان سیاست جوان گرایی را شروع کرده ایم و فکر کردیم بخش جوانان و ورزش کشور نیاز به یک فضای، هوا، فکر و آدم های جدید دارد و به همین دلیل در انتصاب مدیران کل ورزش و جوانان از نیروهای زیر ۴۰ سال از جمله در استان کرمان استفاده کرده ایم و در این زمینه نتیجه خوبی گرفته ایم و این روند را با جدیت ادامه خواهیم داد.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: تصمیمی داریم به سرعت میانگین سن مدیران را بین هفت تا ۱۰ سال در وزارت ورزش و جوانان در انتصاب های چند ماه آینده کاهش دهیم.

سلطانی فر تصریح کرد: یک تامل نزدیک بین دولت و مجلس در فرآیند تصویب برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور انجام شد موفق شدیم با کمک مجلس چند قانون خوب در بر نامه شش توسعه کشور بگنجانیم و فصل جدیدی در فعالیت های ورزشی و جوانان کشور ایجاد خواهد شد.

وی گفت: یکی از این قانون ها اختصاص بخشی از درآمدهای مالیت بر ارزش افزوده است که ۲۰ درصد درآمد این بخش به حوزه جوانان اختصاص می یابد و بقیه صرف ورزش همگانی، ورزش بانوان، روستایی و عشایری و معلولین و جانبازان خواهد شد.

افزایش ۵ برابر اعتبارت هیئت های ورزشی

وزیر ورزش و جوانان گفت: معتقدیم اعتباراتی که در گذشته به هیئت های ورزشی  استان ها و شهرستان ها تعلق گرفته بسیار محدود بوده است و ان شاءالله در سال جاری  اعتبار اختصاص یافته به هیئت های ورزشی بین سه تا پنج برابر افزایش می یابد.

سلطانی فر عنوان کرد: این هیئت ها با استعداد یابی که در سطح استان و شهرستان خود انجام می دهند باعث رشد و توسعه ورزش کشور کمک کنند.

وی گفت: تصمیم گرفته ایم به صورت ضربتی در هر شهرستان تعداد زمین های مینی فوتبال زمین چمن مصنوعی برای فعالیت های مختلف ویژه آقایون و بانوان ایجاد کنیم.

سلطانی فر افزود:  سال گذشته در کل کشور ۱۵۰ خانه های  روزش روستایی ایجاد کرده ایم که در سال جاری برنامه داریم که این تعداد را به هزار خانه برسانیم.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: رونمایی از طرح مکان یابی و طرح ظرفیت های ورزشی استان کرمان یک طرح منحصر به فرد است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار