فرماندار بم با اشاره به اینکه ۲۲ کیلومتر از خط انتقال پروژه آب آشامیدنی سد نساء اجرا شده است گفت: در صورت تکمیل این پروژه و انتقال آب به بم، ییش از ۲۰ موتور پمپ آب آشامیدنی خاموش می‌شود.
کد خبر: ۴۶۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 23 July 2017
رضا اشک ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت انتقال آب آشامیدنی از سد نساء به شهرهای بم و بروات اظهار‌داشت: در صورت تکمیل این پروژه و انتقال آب به بم، ییش از 20 موتور پمپ آب آشامیدنی خاموش و مشکل آبدهی سفره‌های زیرزمینی نیز بر‌طرف خواهد شد.

وی افزود : خط انتقال آب آشامیدنی از سد نساء به بم 53 کیلومتر است که تا کنون 22 کیلومتر آن اجرا شده است.

فرماندار شهرستان بم با بیان اینکه ایستگاه پمپاژ نیز در حال احداث است گفت: این پروژه در سال شروع پروژه، به 122 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته که با توجه به گذشت زمان به 200 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

اشک هدف از تشکیل این جلسه را تسریع در روند پیشرفت فیزیکی عنوان کرد و افزود: در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به استان کرمان پروژه انتقال آب از سد نساء به شهرهای بم و بروات در لیست پروژه‌های نیازمند اعتبار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه تامین آب آشامیدنی این منطقه مشکل دارد و ضرورت تکمیل این پروژه بسیار مهم است تصریح کرد: تعیین وضعیت اثر آب بر بیماری‌های منطقه نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی در حال بررسی است.

فرماندار شهرستان بم خاطر‌نشان کرد: ابعاد وسیع این پروژه باعث می‌شود تا سرعت آن کاهش یابد اما تامین اعتبار می‌تواند سرعت تکمیل آن را افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در صورت تکمیل این پروژه و انتقال آب به بم، ییش از 20 موتور پمپ آب آشامیدنی خاموش می‌شود گفت: ما سعی داریم در یک مدت زمان مشخص این پروژه را تکمیل نماییم البته باید توجه داشت که تامین اعتبار پروژه رقم زیادی برای دولت نیست.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار