مسئول اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: بزرگترین آزمون حفظ قرآن کریم، اسفند ماه امسال با همکاری اداره کل ارشاد در کرمان برگزار می شود.
کد خبر: ۵۳۹۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 17 December 2017
به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان کرمان؛ حجت الاسلام مختار یعقوبی گفت: مرحله ششم آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف به عنوان بزرگترین رویداد حفظ قرآنی کشور امسال برای نخستین بار با همکاری اداره کل ارشاد اسلامی ادغام و برگزار می شود.

 

مسئول اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمان افزود: در راستای مشارکت هر چه بیشتر نهادهای فرهنگی و قرآنی در برنامه های قرآنی اوقاف امسال این آزمون  در اسفند ماه سال جاری با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در 18 شهرستان کرمان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام  یعقوبی تصریح کرد: اگر بتوانیم این برنامه را  به نحو احسن و با همدلی انجام دهیم انگیزه ای برای دیگر نهادها خواهد شد که با وحدت و همدلی با اوقاف همکاری کنند.

 

وی از طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم به عنوان بزرگترین رویداد حفظ قرآن کشور نام برد و افزود: این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ و قاری قرآن کریم در کشور  شکل گرفت که  با توجه به این امر خطیر، تربیت یک میلیون حافظ و قاری از جمله اهداف و برنامه ریزی های کلان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.

 

وی یکی از اهداف برگزاری این طرح را تربیت نخبه های قرآنی ذکر کرد و گفت: قریب به 50 هزار نفر در کرمان طی  6 سال گذشته در این طرح قرآنی شرکت داشتند. 

 

مسئول اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمان اظهار کرد: ثبت نام آزمون سراسری قرآن و عترت اولین تجربه مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با  سازمان اوقاف و امور خیریه و برخی دیگر از نهادها در راستای جلوگیری از فعالیت های موازی توسط دستگاه های قرآنی اجرا می شود.

 

وی تصریح کرد: درگاه آزمون های سراسری قرآن و عترت به نشانی /www.quranedu.irبرای ثبت نام آغاز شده و علاقه مندان می توانند برای شرکت در ۲۳ رشته که در قالب چهار گروه برگزار می شود، ثبت نام کنند و توانایی علمی  وقرآنی  خود را در این آزمون محک بزنند.

 

گفتنی است؛ ثبت نام اولین آزمون مشترک و سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به عنوان بزرگترین آزمون قرآنی کشور تا بیستم دی ماه ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار