معاون استاندار کرمان خبر داد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: طی دو سال گذشته سعی کرده‌ایم، تمرکز نیروهای امنیتی و انتظامی روی باندهای بزرگ قاچاق باشد.
کد خبر: ۵۶۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۴ 19 February 2018

حمید ذکاء‌اسدی صبح امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: پیشرفت زیادی در روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان کرمان داشتیم.

وی بیان داشت: این موضوعی که از سوی مدیران ما مطرح می‌شود، بسیاری از موارد را که استان‌های همجوار ما هم گرفتار آن هستند، توانسته‌اند، کنترل کنند تا استان کرمان درگیر این مشکلات نشود، بسیار مهم است و مسؤولان باید در این زمینه مصاحبه کنند و همکاری مردم را بطلبند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ادامه داد: برنامه سال آینده بر اساس اهداف کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان ارائه شود تا راهکاری در این زمینه داشته باشیم.

ذکاء‌اسدی تصریح کرد: قاچاق کالا و ارز لطمه بزرگی به اقتصاد کشور می‌زند، سطح اشتغال را پایین می‌آورد و تولید را دچار مشکل می‌کند، اما سلامت مردم مهم‌ترین بحث در قاچاق کالا است، زیرا کالاهای قاچاق موجب تهدید این مقوله مهم می‌شوند.

وی ابراز داشت: جوانان ورزشکاری که قرص‌های مکمل را مصرف می‌کنند به این مهم توجه ندارند که قلب، کبد و کلیه‌های آن‌ها طی چند سال دیگر مشکل پیدا می‌کند، بنابراین باید آموزش‌های لازم را در این زمینه از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط و رسانه‌ها به مردم ارائه کرد.

ذکاء‌اسدی عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی که وظایفی را در مورد بحث سلامت مردم بر عهده گرفته است، باید نظریه صریح کارشناسی درباره کالاهای موجود در بازار ارائه دهد.

وی اضافه کرد: طی دو سال گذشته سعی کرده‌ایم، نیروهای امنیتی و انتظامی را وارد مسائل جزئی و بازار نکنیم و تمرکز آن‌ها روی باندهای بزرگ قاچاق باشد و اصناف بر بازار نظارت کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان یادآور شد: آنفولانزای مرغی در بسیاری از استان‌ها شیوع پیدا کرده است و در استان کرمان شاهد همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط برای جلوگیری از تلفات ناشی از این بیماری هستیم.

ذکاء‌اسدی همچنین در پایان سخنان خود نسبت به عرضه بذرهای قاچاق آلوده در بازار تذکر داد و اذعان داشت: اگر نسل‌های آینده بر اثر گندم و یا نهال آلوده دچار مشکل شوند، ما باید پاسخگو باشیم.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار