مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در کمپ‌های نوروزی استان فعالیت دارند گفت: هر حادثه‌ای که از طریق شماره ۱۱۲ جمعیت هلال‌احمر اطلاع داده شود، نزدیک‌ترین پایگاه به محل حادثه اعزام می‌شود.
کد خبر: ۵۸۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ 22 March 2018

رضا فلاح در حاشیه بازدید از کمپ ورودی جمعیت هلال‌احمر شهر زرند ، با بیان اینکه استان کرمان یکی از حادثه خیزترین استان‌ها در سطح کشور است، اظهار‌داشت: امروزه جمعیت هلال‌احمر در زمینه حوادث جاده‌ای، حوادث طبیعی، حوادث غیر طبیعی، کوهستان، سیل، برف و انواع و اقسام حوادث فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از 30 پایگاه ثابت و موقت در حوزه جوانان در ورودی شهرها و مکان‌های پر تردد در ایام نوروز در استان کرمان فعال شده‌اند، خاطر‌نشان کرد: بیش از 19 پایگاه ثابت، 10 پایگاه موقت و دو پایگاه کوهستان نیز در حوزه امداد و نجات فعال شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان افزود: بیش از 400 نفر از امدادگران امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در کمپ‌های نوروزی استان کرمان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه در کنار همه اقداماتی که امروزه پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی انجام می‌دهد، ضررورت کار پیشگیری و فرهنگی نیز بیش از پیش ضرروی است، گفت: اقداماتی که جمعیت هلال احمر همه ساله در ایام نوروز و طول سال انجام می‌دهد صرفا نگاه فرهنگی و پیشگیری است و با هدف کاهش تلفات جاده‌ای و کاهش حوادث است.

فلاح به ایجاد فضای دوستدار کودک در ایام نوروز توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان اشاره کرد و گفت: در این فضاها کودکان نقاشی می‌کشند و والدین آنها نیز رفع خستگی می‌کنند تا در هنگام مسافرت خسته نبوده و تصادفاتات کاهش یابد.

وی بیان کرد: هر نوع حادثه‌ای که از طریق شماره 112 ندای امداد جمعیت هلال احمر به ما اطلاع داده شود، نزدیک‌ترین پایگاه سریعا به محل حادثه اعزام می‌شود و در این زمان کار رها‌سازی مصدومین را انجام می‌دهند و در زمینه حمل مصدوم به اورژانس نیز کمک می‌دهند.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار