یکی از زیباترین قلعه های باستانی استان کرمان ، متعلق به منوجان است که این روز ها در انتظار توجه میراث فرهنگی است.
کد خبر: ۵۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹ 06 July 2015
ممتازترین منطقه باستان شناختی ایران است وجود اتلال و قلاع و ژل و بناهای تاریخی بسیار جلوه ای وصف ناشدنی به آن ارزانی داشته است. یکی از زیباترین قلاع باستانی ایران منوجان است که در این حوزه تاریخی- باستانی قرار دارد.‌

قلعه تاریخی منوجان هرچند توجه درخوری بدان نشده است این بنای دوره اسلامی و یکی از آثار شگرف تاریخی ایران است که می تواند نقش موثری در جذب توریسم منطقه بشمار آید.قلعه منوجان به پندار بسیاری معمار ارگ بم معمار این قلعه بوده که این روزها در انتظار توجه میراث فرهنگی است..

قلعه بسیار زیبایی که خود منبع عظیمی از فرهنگ، تمدن، تاریخ و قدمت است در مقابل دیده همگان در حال نابودی است و اگر به همین منوال پیش برود، ازقلعه تاریخی  شهر تاریخی منوجان چیزی باقی نخواهد ماند تا نشان از قدمت شهرمان باشد.

البته مرمت های غیر اصولی و غیر کارشناسی بلای دیگری بر سر این سند تاریخی در منوجان آورده که هر باره قسمتی از آن فرو می ریزد.

گفتنی است قلعه تاریخی منوجان در مرکز شهر منوجان قرار دارد و نماد قدمت و سند اصالت و ایستادگی مردم منوجان است که امروزه نیازمند نگاهی نو  از سوی مسئولان واختصاص اعتبارات مرمتی است .
در نتیجه احیاء و مرمت و بازسازی آن از سویی توجه به فرهنگ وتوجه به منابع داخلی و استفاده از داشته هایمان به شمار رفته وهم آثار میراث فرهنگی از زوال و نابودی نجات می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار