۱۱۵ زندانی چک بلامحل در زندان‌های کرمان؛
آمار ورودی زندانیان جرایم غیرعمد در کرمان رو به افزایش است به گونه‌ای که طی چهار ماه گذشته حدود ۱۵۰ مددجوی جرایم غیرعمد وارد زندان‌های استان شده است. به گفته‌ی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان بیشترین زندانیان جرایم غیرعمد استان کسانی هستند که چک برگشتی و بدهی مالی دارند.
کد خبر: ۸۱۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳ 20 January 2020

به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایسنا، سیدحجت‌الله موسوی‌قوام در جلسه‌ی هیات امنای ستاد دیه استان کرمان با اشاره به تشکیل ۱۷ جلسه‌ی ستاد دیه در سال‌جاری بیان کرد: «این جلسات و برنامه‌ریزی‌ها منجر به آزادی ۲۲۷ زندانی جرایم غیرعمد استان کرمان شده است».
وی با اشاره به این‌که بیش از هشت میلیارد تومان برای آزادی این تعداد زندانی هزینه شده است، افزود: «۱۹۸ نفر از محل کمک‌های مردمی، شش نفر از محل کمک‌های ویژه‌ی ستاد دیه مرکز با پرداخت ۴۰۸ میلیون تومان، ۱۱ نفر از طریق پرداخت تسهیلات بانکی به مبلغ بیش از یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان و ۱۲ نفر از طریق پرداخت بیش از یک میلیارد و ۵۳۷ میلیون تومان توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی آزاد شده‌اند».
موسوی‌قوام اضافه کرد: «اخذ رضایت شاکی را به ویژه در شورای حل اختلاف ستاد دیه دنبال می‌کنیم و از طریق مذاکره با ۱۶۶ نفر از شاکیان، حدود ۹۵ میلیارد تومان گذشت کرده‌اند که بیشتر بحث اعسار بوده است».
وی گفت: «آخرین وصولی جشن‌های گلریزان استان از تعهد بیش از ۹ میلیارد تومانی، تاکنون هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌های خیران و شرکت‌ها جذب شده است».
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان در ادامه با اشاره به این‌که آمار ورودی زندانیان جرایم غیرعمد رو به افزایش است، افزود: «در سه ماهه‌ی اخیر افزایش آمار را داشته‌ایم و طی چهار ماه گذشته حدود ۱۵۰ مددجوی جرایم غیرعمد وارد زندان‌های استان کرمان شده‌اند».
وی با اشاره به این‌که در حال حاضر ۲۳۰ مددجوی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان وجود دارد، خاطرنشان کرد: «از این تعداد ۱۱۵ نفر زندانی به دلیل چک‌های برگشتی و بدهی مالی، ۸۴ نفر مهریه، ۱۷ نفر نفقه، ۱۰ نفر دیه تصادفات و چهار نفر مربوط به حوادث کارگاهی هستند».
موسوی‌قوام بیان کرد: «از سال‌های گذشته تا پایان سال ۹۷ فقط ۱۴ نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان وجود دارد که ستاد دیه نمی‌تواند برای آن‌ها کاری بکند و باید اعسار آن‌ها پذیرفته شود که چهار نفر از این زندانیان در کرمان، چهار نفر در رفسنجان، دو نفر در بم، دو نفر در زرند، یک نفر در منوجان و یک نفر در جیرفت هستند».

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار