خسارت میلیاردی سیل در استان کرمان؛
بارش برف و باران در استان کرمان و جاری شدن سیلاب در بعضی از مناطق، ۱۲۹ میلیارد تومان به حوزه‌ی کشاورزی و ۶۹ میلیارد تومان به حوزه‌ی راه و ابنیه‌ و ۵۱ میلیارد تومان به حوزه‌ی زیربنایی استان خسارت وارد کرد. سیلاب همچنین به بیش از سه‌هزار و ۲۰۰ خانه‌ی شهری و روستایی خسارت زد که این واحدها نیازمند تعمیر و یا بازسازی هستند.
کد خبر: ۸۱۵۹۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱ 20 January 2020

به گزارش تابناک کرمان به نقل از تسنیم، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به این‌که در بارش سنگین برف و سیلاب‌های اخیر راه ارتباطی ۴۰۲ روستای استان کرمان مسدود شده بود بیان کرد: «تا این لحظه راه ارتباطی ۳۹۳ روستای استان بازگشایی شده است».
مجید سعیدی با بیان این‌که راه ارتباطی ۹ روستای استان همچنان مسدود است گفت: «بارش برف عملیات بازگشایی راه این روستاها را با تاخیر مواجه کرده است که تا به‌زودی تمامی راه‌های روستایی استان بازگشایی خواهد شد».
وی با اشاره به این‌که خط انتقال آب ۶۰ روستا و برق حدود ۱۰۰ روستای استان قطع شده بود افزود: «آب و برق تمامی این روستاها وصل شده و در حال حاضر هیچ روستایی در استان نداریم که آب و برق آن متاثر از برف و سیلاب‌های اخیر قطع شده باشد».
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به این‌که راه ارتباطی دو روستای قلعه‌گنج همچنان مسدود است گفت: «با امدادرسانی هوایی ۸۵ بسته غذایی ۷۲ ساعته بین ۵۰ خانوار این روستاها توزیع شده است».
وی با بیان این‌که تاکنون ۱۰ شهرستان و چند دستگاه اجرایی خسارت خود را به ما اعلام کردند افزود: «براساس خسارات اعلام شده ۱۲۹ میلیارد تومان به حوزه‌ی کشاورزی استان خسارت وارد شده است».
سعیدی با اشاره به این‌که در حوزه‌ی راه و ابنیه خسارت اعلام شده تا این لحظه ۶۹ میلیارد تومان بوده است، بیان کرد: «در حوزه‌ی زیربنایی نیز ۵۱ میلیارد تومان خسارت تا این لحظه اعلام شده است».
وی با اشاره به این‌که سیلاب‌های اخیر به سه‌هزار و ۲۴۲ واحد شهری و روستایی استان خسارت وارد کرده است اضافه کرد: «این واحدها نیازمند تعمیر و یا بازسازی هستند».
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان این‌که ۶۶۱ واحد روستایی استان نیازمند کمک معیشتی هستند گفت: «لوازم خانگی این واحدها بر اثر سیلاب‌ها تخریب شده و غیرقابل استفاده است».

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار