مدیرکل محیط زیست کرمان عنوان کرد؛
مدیرکل محیط زیست کرمان گفت: بخش هایی از دریاچه لوت خشک و به دشت نمک تبدیل شده و باعث مرگ دست جمعی پرندگان مهاجر شده است.
کد خبر: ۹۷۰۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰ 13 June 2021

به گزارش تابناک کرمان، مرجان شاکری ظهر یکشنبه در نشست خبری ضمن تبریک هفته محیط زیست اظهار کرد: استان کرمان بزرگترین پهنه اقلیمی و بهشت معادن کشور است.

وی با اشاره به اینکه حال محیط زیست کرمان خوب نیست، افزود: کرمان به علت دارا بودن ظرفیت‌های فراوان زیست محیطی باید از مراقبت‌های ویژه ای در این حوزه برخوردار باشد.

شاکری افزود: مسئولان سازمان محیط زیست باید مسئولان میدانی باشند و با پشت میز نشینی هیچ کاری از پیش برده نمی‌شود.

وی ضمن تشکر از رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران بازوی قدرتمند این سازمان هستند و با همکاری آنها می‌توانیم مخاطرات محیط زیست را شناسایی و برطرف کنیم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست با اشاره به اینکه قبول مسئولیت در شرایط بحرانی اقدامی شجاعانه است، تصریح کرد: در زمان مدیریت سازمان توانستیم مسئله بودجه را به صورت ملی پیگیری کنیم و شاهد ۷۰ درصد رشد بودجه سازمان باشیم. هر زمان برایمان محرز شد که کسی در سازمان کوتاهی می‌کند یا منفعت شخصی را بر منافع سازمان ترجیح می‌دهد بدون کوچک‌ترین ترسی آن را حذف کردیم.

شاکری عنوان کرد: در چند روز اخیر طبق یک مصوبه ۱۱ منطقه به مناطق تحت پوشش سازمان اضافه شد و مسئولان این سازمان با کار شبانه روزی برای مدیریت این مناطق برنامه ریزی کرده‌اند اما باز هم دچار کمبود بودجه شدیم چون هر منطقه اقدامات خاص خودش را لازم داشت.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست با اشاره به تشکیل جلسه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: سمن‌های استان کرمان بسیار فعال بوده و اقدامات قابل توجهی انجام داده‌اند که متأسفانه به علت نبود گزارش عملکرد مورد حمایت قرار نگرفته بودند. در جلسه‌ای با حضور مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان این موضوع مطرح شد تا بتوانیم برای این تشکل‌های مردمی بودجه‌ای اختصاص بدهیم.

وی افزود: اکنون سمن‌های حفاظت از محیط زیست استان کرمان مسئول آموزش و راهبری سمن‌های دیگر استان‌ها هستند.

لزوم جابه جایی سایت انباشت پسماند واقع در بالادست سد شهیدان امیرتیموری

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمان عنوان کرد: سد صفارود بدون مطالعه انجام شده است و از سازمان حفاظت از محیط زیست هیچ‌گونه مجوزی ندارد.

وی در خصوص قرار گرفتن محل دفن زباله‌ها در منطقه بالادست سد شهیدان امیرتیموری گفت: ما مسئولیت این مشکل را به عهده اداره آب و فاضلاب می‌دانیم و البته شهرداری هم در این موضوع بی تقصیر نیست.

شاکری گفت: سایت انباشت پسماند که در آنجا قرار دارد به شدت برای محیط زیست زیان آور است و اگر بارندگی صورت بگیرد آلودگی وارد آب شرب می‌شود. سازمان محیط زیست از منطقه بازرسی کرده و تذکر داده است که محل این سایت باید جابجا شود و برای مکان جدید حتماً باید ابتدا از ما مجوز بگیرد.

دریاچه لوت در حال خشک شدن است

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص وضعیت دریاچه لوت گفت: باید این نکته را در نظر بگیریم که در حال تغییرات اقلیمی و آب و هوایی هستیم؛ مناطقی را داشتیم که دریاچه خشک و به دشت نمک تبدیل شده و باعث مرگ دست جمعی پرندگان مهاجر شده است.

وی بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در حال بررسی وضعیت و کار روی برنامه انتقال آب رود شور به این دریاچه می‌باشد که از همه لحاظ باید مورد بررسی قرار بگیرد.

شاکری همچنین از انعقاد تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش خبر داد و گفت: شخصیت جوجه طلایی در برنامه شاد به آموزش فرزندانمان در مورد حفاظت از محیط زیست می‌پردازد که با استقبال زیادی مواجه شده است.

شاکری گفت: عمل کردن به قوانین سازمان حفاظت از محیط زیست یک معامله برد برد است و در آینده فرزندانمان با افتخار روی این خاک قدم برمی دارند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه برنامه احیای تالاب جازموریان آماده اجرا است، افزود: برای این منظور باید مطابق برنامه پیش برویم. بر این اساس بر اساس برنامه ۱۰ ساله می‌توان به احیای این تالاب امیدوار بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار