کرونا در شرایطی به روند نزولی و شکننده خود در استان کرمان ادامه می‌دهد که در شبانه روز گذشته شاهد کاهش آمار بستری‌ها و افزایش فوتی‌ها بودیم.
کد خبر: ۹۹۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴ 20 September 2021

آمارهای منتشر شده از تعداد بیماران سرپایی، بستری و مرگ و میرهای کرونا در بزرگ‌ترین استان کشور همچنان نشان از ادامه روند نزولی بیماری دارد با این وجود مسئولان وضع موجود را شکننده دانسته و بیش از هر چیز بر واکسیناسیون عموم جامعه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید دارند.

از سوی دیگر شهریور به آخرین روزهای خود رسیده و این روزها بیش از همیشه بوی ماه مهر به مشام می‌رسد با این وجود تاکید مسئولان به بازگشایی تدریجی مدارس و واکسیناسیون دانش آموزان است هر چند که واکسیناسیون دانشجویان از نیمه شهریورماه آغاز شده است.

در کنار افزایش روند واکسیناسیون کرونا در استان کرمان محدودیت سنی واکسیناسیون نیز برداشته شده و در حال حاضر متولدین 1383 به قبل برای تزریق واکسن فراخوان شده‌اند.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان نیز با اشاره اینکه با ورود محموله‌های جدید واکسن کرونا به کشور، واکسیناسیون در استان کرمان سرعت خوبی گرفته اظهار داشت: روزانه بیش از 30 هزار دوز واکسن در استان کرمان تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه محدودیت سنی افراد فراخوان شده برای تزریق واکسن کرونا در استان کرمان برداشته شده است افزود: ثبت نام واکسن کرونا برای افراد بالای 18 سال در استان کرمان که در پایگاه‌های بهداشت پرونده سلامت دارند آغاز شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره اینکه متولدین 1383 و قبل از آن می‌توانند برای تزریق واکسن در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند ادامه داد: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 559 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 312 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 27 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 77 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 43 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 100 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 84 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 38 هزار و 726 مورد رسیده است.

وی به فوت 20 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 618 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و 122 هزار و 856 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 543 هزار و 964 مورد است.

حسین صافی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه محدودیت سنی برای تزریق واکسن کرونا در استان کرمان برداشته شده اظهار داشت: هم اکنون واکسیناسیون متولدین 1383 به قبل آن در حال انجام است.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام واکسیناسیون دانش آموزان در استان کرمان بیان کرد: نوع واکسنی که برای دانش آموزان در نظر گرفته شده سینوفارم و پاستور است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه 50 پایگاه تجمیعی واکسیناسیون به همراه مراکز جامع سلامت در سطح استان در نظر گرفته شده گفت: در سطح دانشگاه علوم پزشکی کرمان 16 پایگاه تجمیعی داریم.

نوذر نخعی استاد پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با بیان اینکه دلتا ویروس، کودکان را بیشتر درگیر کرد گفت: با این وجود در مجموع انواع واریانت‌های قبلی کرونا چندان کودکان را درگیر نکرده اما این دلیل نمی‌شود که خاطرمان از بابت کرونا نگرفتن کودکان آسوده باشد.

استاد پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: برای اینکه مدارس با خاطری آسوده بازگشایی شوند نیاز است دانش آموزان هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار