امام جمعه بخش مرکزی یزد:
امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به گرانی و تورم گفت: مسئولان از کمبودها و گرانی‌های موجود در بازار غافل نشوند زیرا مردم در انتظار بهبود شرایط هستند.
کد خبر: ۱۰۳۸۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸ 09 April 2022

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدکامظم مدرسی در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به جایگاه والای معنوی و انسان ساز ماه مبارک رمضان اظهار داشت: روزه در ابعاد گوناگون برای انسان‌ها موجب تحول و خودسازی می‌شود که یکی از اثرات مهم آن افزایش دانش و آگاهی است زیرا با تلاوت و تدبر در آیات نورانی قرآن کریم انسان به جهان بینی والاتری می رسد و شناخت دیگر و کامل تری نسبت به وجود خود و محیط پیرامون پیدا می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت دو طلبه جهادی در حرم رضوی بیان کرد: این اتفاق موجب تالم خاطر و اندوه تمام مردم شد و باید توجه داشته باشیم اهداف کلانی پشت پرده این ماجرا و ماجراهایی از این جنس وجود دارد.

اختلاف افکنی میان ملت‌ها هدف دشمن از اقدامات تروریستی است

مدرسی، وحدت شکنی و اختلاف افکنی، انحراف افکار عمومی از مسئله فلسطین و قدس و اختلاف افکنی میان ملت‌ها و کشورها از جمله ملت ایران و افغانستان، به چالش کشیدن گفتمان مقاومت که این روزها حرف اول را در دنیا می زند و در نهایت هتک حرمت صاحت مقدس هشتمین نور الهی حضرت امام رضا (ع) را از اهداف این اقدام پلید برشمرد.

وی بیان کرد: اینکه در حرم رضوی این کار نادرست و غیر انسانی توسط آن عامل تکفیری انجام می شود با خود معنایی از جمله ایجاد جو نا امنی و ایجاد احساس عدم امنیت در بین اقشار جامعه به ویژه روحانیت را به همراه دارد.

مدرسی ادامه داد: جرم این افراد این بود که در درجه اول روحانی بودند و سپس در جایگاه روحانیت مردمی و جهادی نیز بودند و هم در خدمت مردم و اجتماع و هم در خدمت دین و دنیای مردم با حداقل امکانات و مجاهدانه تلاش می‌کردند.

پیوند عاطفی و صمیمی بین روحانیت و مردم ریشه‌دار است

وی اظهار داشت: فصل زیبای ماجرای شهادت این روحانیون مجاهد در مشهد، عکس العمل سریع، سخت و آموزنده مردم و زائران حاضر در صحنه بود که مثل همیشه ثابت کردند ارتباط مردم و روحانیت فراتر از ارتباط یک امر سیاسی و قانونی است و پیوند عاطفی و صمیمی بین روحانیت و مردم ریشه دار است و باروهای عمیق دینی را پشت سر دارد و این موضوع نیز به خاطر ولایت مداری مردم و سلوک متدینانه و مردمی روحانیت است.

مدرسی بیان کرد: روحانیت اصیل شیعه همیشه پیش مرگ و پناهگاه مردم بوده و حوزه های علمیه نیز همواره در اوج سختی ها در کنار مردم بوده اند و از مردم بوده و جدا نشده اند.

وی افزود: بیشترین شهید نسبت به جمعیت در دوران دفاع مقدس مربوط به روحانیت است و حضور چشمگیر و فعال آنها در صحنه های دفاع از حرم نیز ستودنی است از طرف دیگر زندگی ساده و مردمی سرشار از معنویت رهبران اصیل روحانیت مثل حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری آنچنان ارتباط عمیق را ایجاد کرده که قابل وصف نیست و این همان چیزی است که سران مذهبی سایر ادیان به آن غبطه می خورند و دشمن هم همین موارد را هدف قرار داده که این موارد همه ارزش ها وسرمایه های معنوی و ماندگار شیعه است.

اقلام اساسی مردم در ماه رمضان از نظر کیفی و قیمتی کنترل شود

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: کنترل بازار و نظارت بیشتر بر اجناس خوراکی مردم به ویژه در ماه مبارک رمضان بسیار حائز اهمیت است و پروتئین، میوه، سبزی و سایر اقلام مصرفی باید با قیمت کنترل شده، کیفیت قابل قبول و به شکلی مناسب توزیع شود.

مدرسی اظهار داشت: مسئولان و متولیان امر مراقب باشند که نسبت به این کمبودها و گرانی ها غافل نشوند و توجه داشته باشند مردم در انتظار کنترل بیشتر تورم هستند و از دیگر سو مسائلی در زمینه حمل بار و موضوعات کامیون دارها نیز به وجود آمده که این موضوع هم نیازمند عارضه یابی و حل مشکل رانندگان و سایر مسائل در این زمینه است و پایانه های بار نیز باید در این زمینه تعامل، انصاف و همکاری را مورد توجه قرار دارند و بر مبنای قانون و ضوابط فعالیت کنند تا در موضوع حمل و نقل کمترین مشکل و تنش را داشته باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار