مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: پرورش دهنگان زنبور عسل در این منطقه امسال ۲۵ تن عسل برداشت کردند که ۴۰ درصد نسبت به پارسال کمتر است و علت کاهش هم عدم بارندگی، تداوم خشکسالی و رویش کم گیاهان مرتعی در عرصه های طبیعی است .
کد خبر: ۱۰۴۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰ 09 June 2022

علی محمد هوشمند روزپنجشنبه در گفت و گو با ایرنا متوسط تولید عسل هرکلنی زنبورعسل را با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی پنج تا ۱۰ کیلوگرم ذکر کرد که به گفته وی این عدد امسال باتوجه به خشکسالی به ۲ تا پنج کیلوگرم کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه بابیان اینکه در شرایط عادی پرورش دهندگان زنبور عسل بیش از ۴۰ تن عسل چهل گیاه تولید می کنند خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در فعالیت های مرتبط با پرورش زنبور عسل با توجه به بستر مناسب آن ، نقش تأثیرگذاری در رونق تولید و اشتغال منطقه دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: هم اکنون ۶۵ زنبوردار در این شهرستان فعالیت دارند و زمینه توسعه فعالیت اقتصادی این صنعت در شهرستان فراهم است .

وی بابیان اینکه هم اکنون حدود پنچ هزارکلنی زنبورعسل در این شهرستان وجود دارد، اضافه کرد: زنبورداران برای تولید این ماده غذایی در فصل بهار و تابستان برای استفاده زنبورها از گل‌های طبیعی به مناطق ییلاقی استان‌های چهارمحال و بختیاری، جنوب فارس و بوشهر سفر می‌کنند.

ابرکوه رتبه سوم تولید محصول دامی استان را در اختیار دارد و سالانه حدود ۴۰ هزار تن فرآورده های دامی در این شهرستان تولید می شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار