دبیر جشنواره شعر طنز «دادخند» در یزد از بررسی ۱۲۱ اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره در بخش داوری خبرداد و گفت: از این تعداد، ۵۰ اثر به مرحله نهایی داوری راه پیدا کرد.
کد خبر: ۱۰۵۷۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶ 20 July 2022

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری یزد، حجت الاسلام مهدی پرنیان با بیان اینکه برگزیدگان جشنواره «دادخند» دوم مرداد در یزد معرفی می‌شوند، افزود: شاعران و طنزپردازان استان‌های مختلف کشور از جمله استان های تهران، خراسان رضوی، قم، فارس، اصفهان، کرمان، البرز، گلستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، ایلام، بوشهر، سیستان و بلوچستان، قزوین، گیلان، خوزستان، مرکزی، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، همدان، هرمزگان و یزد آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این رویداد ادبی، شکوفایی استعدادها در حوزه شعر طنز، تولید محتوا و خلق آثار ادبی مانا و اثرگذار با موضوع عدلیه است.

پرنیان با بیان اینکه این جشنواره در ۲ بخش جرائم و آسیب‌های اولویت‌دار و دستگاه قضایی برگزار می‌شود، گفت: سرقت، کلاهبرداری، تکدی گری، زمین خواری، ساخت و سازهای غیرمجاز، سختی کار قضا، نقش و جایگاه عدالت از جمله محورهای این جشنواره است.

وی ادامه داد: آیین اختتامیه این جشنواره یکشنبه دوم مردادماه، با حضور معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، مسئولان استان، هنرمندان، طنزپردازان و علاقه‌مندان در گذر فرهنگ و هنر یزد واقع در خیابان آیت‌الله کاشانی، کوچه مازاری‌ها برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره شعر طنز «دادخند» به همت دادگستری کل استان یزد و مشارکت حوزه هنری یزد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار می‌شود.

استان یزد در حوزه شعر طنز، محافل و انجمن‌های ادبی متعددی دارد که محفل طنز «قندشکن» که از سال ۱۳۹۵ با هدف ترویج طنز عفیف و سالم، حفظ و انتشار اصطلاحات بومی و محلی، آشنایی خانواده‌ها و فرزندان با شیوه شوخی صحیح و سالم و ایجاد امید و نشاط اجتماعی با محوریت حوزه هنری استان در این زمینه فعال شده است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: جشنواره ، طنز ، داوری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار