مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:
استان یزد پس از استانهای خراسان شمالی و آذربایجان غربی و زنجان کمترین نرخ بیکاری را در کشور در تابستان 1402 تجربه کرده و سومین استان کشور از لحاظ کمترین نرخ بیکاری است.
کد خبر: ۱۱۳۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶ 26 October 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در رابطه با این خبر گفت: کاهش نرخ بیکاری استان در تابستان 1402 نسبت به مدت مشابه سال قبل چشم گیر بوده است. نرخ بیکاری از 7/7 درصد در سال گذشته به 6/3 درصد در سال جاری رسیده است که شاهد کاهش آن هستیم.
وی افزود: براساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در تابستان امسال که توسط مرکز آمار ایران صورت گرفته نرخ بیکاری در استان یزد ضمن حفظ روند کاهشی به 6/3 درصد رسیده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی نیز در تابستان سال گذشته 41 و 7 دهم درصد بوده که این میزان در تابستان امسال به 44 و 6 دهم درصد رسیده تصریح کرد: 2 و 9 دهم درصد شاهد رشد نرخ مشارکت اقتصادی در استان هستیم. این رشد از میانگین کشور 3 درصد بیشتر است. همچنین نرخ بیکاری کشوری در تابستان 7 و 9 دهم درصد بوده که نرخ بیکاری استان یک و 6 دهم درصد از میانگین نرخ بیکاری کشور کمتر است.
وی ادامه داد: استان یزد پس از استانهای خراسان شمالی و آذربایجان غربی و زنجان کمترین نرخ بیکاری را در کشور در تابستان 1402 تجربه کرده و سومین استان کشور از لحاظ کمترین نرخ بیکاری است.
فلاحتی اضافه کرد: نرخ بیکاری فصل بهار استان 7 و 2 دهم درصد بود، که نرخ بیکاری در فصل تابستان 9 صدم درصد نسبت به بهار سال جاری نیز کاهش یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان تاکید کرد: با حمایت دولت سیزدهم و پیگیری های بی وقفه مسئولین ارشد استان و به واسطه فعالیتهای مختلف از جمله احیای تعاونی های راکد، حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک، پرداخت تسهیلات به طرح های مشاغل خانگی و بنگاه های اقتصادی در قالب منابع تبصره 18 و 16 قانون بودجه از جمله دلایل اصلی کاهش نرخ بیکاری در استان می توان برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار