مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان در آیین تجلیل از مسئولین برگزاری جشن های گلریزان گفت: یزد از این نظر رویدادهای فرهنگی و اقدامات فرهنگ سازانه در راستای آزادی زندانیان در کشور پیشتاز است.
کد خبر: ۱۱۵۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶ 19 February 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک یز، این آیین با حضور روسای دادگستری، دبیران برگزاری جشن های گلریزان ، جمعی از فرمانداران، عوامل برنامه تلویزیونی ماه مهربانی ، رئیس شورای شهر ، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد،مدیر کل صدا و سیما مرکز استان ، جمعی از هنرمندان و اعضاء هیئت امناء ستاد دیه استان یزد به میزبانی اداره کل زندانها برگزار شد.

در این آیین سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ضمن تقدیر و تشکر زحمات کلیه اعضاء هیئت امناء، عوامل برگزاری جشن های گلریزان و برنامه تلویزیونی ماه مهربانی گفت: به همت ستاد دیه استان و همکاری کلیه عوامل و مسئولین با کمک های نیکوکاران از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۵۹ زندانی جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد شدند.

عظیمی در ادامه ضمن تقدیر از عوامل شوراهای حل اختلاف و کمیته صلح و سازش که با برگزاری جلسات متعدد با شکات پرونده ها مبالغ را در قالب اخذ گذشت رضایتمندانه از بدهی ها کسر میکنند افزود: بدهی این مددجویان آزاد شده مبلغ ۳۲۱ میلیارد و ۷۴۸ میلیون تومان بود که مبلغ ۲۸۸ میلیارد و ۶۷۷ میلیون تومان از این مبلغ از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده شد و با پرداخت مبلغ ۳۳ میلیارد و ۷۱ میلیون تومان زمینه آزادی این ۱۵۹ مددجو از زندان فراهم شد.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد گردیده تعداد ۹۹ مددجو مربوط به محکومین مالی ، تعداد ۵۰ محکوم مربوط به پرداخت مهریه ، تعداد ۸ محکوم مربوط به پرداخت نفقه و تعداد ۲ محکوم نیز مربوط به دیه حوادث کارگاهی بودند.

عظیمی در ادامه با اشاره به اجرای پویش هایی همچون بخشش کریمانه، هر هیئت آزادی یک زندانی،قدم قدم تا آزادی، وحدت رهایی، نذر فاطمی،یلدای رهایی،مهر پدر،فجر رهایی، پنجشنبه های مهربانی و رضوان افزود: ستاد دیه استان یزد در کلیه مناسبت های سال با هدف فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ کمک به همنوع اقدام به برگزاری پویش هایی جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد میکند که میتوان گفت استان یزد از این نظر رویدادهای فرهنگی و فرهنگ سازانه در کشور پیشتاز است.

این مقام مسئول در پایان ضمن تقدیر از مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد به دلیل حمایت از پویش آزادی زندانیان در مدارس استان گفت: یکی دیگر از موضاعاتی که در استان در حال ترویج به صورت گسترده است کمک دانش آموزان به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است که در این مورد نیز مدارس استان یزد از نظر تعداد و حتی مبالغ کمک در کشور جزو استان های برتر هستند.

گفتنی است در پایان این آیین در خصوص نحوه برگزاری آیین گلریزان در سال آینده و ساخت برنامه تلویزوینی ماه مهربانی گفتگو گردیده و از کلیه مسئولین ، دبیران با اهدای لوح و هدیه تقدیر به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار