استاندار کرمان
علیرضا رزم حسینی شامگاه شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی منطقه یک استان شامل (شهرستان های قلعه گنج، کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار جنوب) گفت: طرح مثلث توسعه اقتصادی در برخی مناطق پیشرفت های خوبی داشته و هدف نهایی این است که در منطقه یک اقتصادی استان، طرح اجرایی بنیاد مستضعفان که در قلعه گنج پیاده شده، اجرایی و این سبک مدیریتی در سراسر استان گسترش خواهد یافت.
کد خبر: ۲۴۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ 12 June 2016
به گزارش تابناک کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی شامگاه شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی منطقه یک استان شامل (شهرستان های قلعه گنج، کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار جنوب) که در سالن اجتماعات ساختمان اداری بنیاد مستضعفان برگزار شد، گفت: طرح مثلث توسعه اقتصادی در برخی مناطق پیشرفت های خوبی داشته و هدف نهایی این است که در منطقه یک اقتصادی استان، طرح اجرایی بنیاد مستضعفان که در قلعه گنج پیاده شده، اجرایی و این سبک مدیریتی در سراسر استان گسترش خواهد یافت.
وی با اشاره به پایلوت شدن استان کرمان در حوزه اقتصاد مقاومتی در کشور، یادآور شد: در همین راستا استان کرمان به هشت زون اقتصادی تقسیم شده و هدف نهایی این اقدام، اجرای طرح موفق بنیاد مستضعفان در شهرستان قلعه گنج، در سطح استان است.
استاندار کرمان در ادامه با اشاره به طرح مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان، خاطر نشان کرد: دولت یازدهم در ابتدای کار، به منظور ایجاد انسجام در مدیریت توسعه استان، ایده مثلث توسعه اقتصادی استان را مطرح و همه ارکان حکومت را در امر توسعه اقتصادی استان مشارکت کنند.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه امنیت عمومی دو حوزه اصلی دارد که یکی از آنها امنیت ایجابی و دیگری سلبی است، یادآور شد: امنیت سلبی جز وظایف شورای تامین است که مورد مساول تصمیم گیری می نماید اما بخشی از امنیتی که مغفول مانده، امنیت ایجابی است.خلیل همایی زاد خاطر نشان کرد: براساس آمار و مستندات هیچ رخداد امنیتی در استان کرمان  وجود ندارد که منشاء امنیتی داشته باشد، هر چه در حوزه امنیتی و انتظامی استان رخ می دهد، خواستگاه اقتصادی، فرهنگی و یا اجتماعی دارد. 
وی از کاهش 72 درصدی جرائم خشن در شهرستان قلعه گنج در سال گذشته نسبت به سال 93 خبر داد و گفت: شهرستان قلعه گنج در بین هفت شهرستان جنوبی استان کرمان، رتبه نخست را به لحاظ شاخص های امنیتی و انتظامی در سال 94 کسب کرده و رتبه چهارم امنیت استان را در سال گذشته داشته که این امر تاثیر اقتصاد بر امنیت را نشان می دهد.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان افزود: شورای تامین استان کرمان موضوع امنیت را در راس همه برنامه ها داشته و بحث امنیت، محور توسعه پایدار را در استان کرمان دنبال خواهد کرد.
در ادامه نیز رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی منطقه یک استان کرمان، پنج شهرستان را با 360 نفر جمعیت و 14 درصد مساحت شامل می شود، گفت: منطقه یک استان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی در حوزه های کشاورزی، معادن و ... است و صنایع تبدیلی نیز در منطقه مطرح شده است.
جعفر رودری یادآور شد: 30 مورد از اقدامات صورت گرفته در استان کرمان احصاء شده که با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مطابق دارد که طرح مثلث توسعه اقتصادی، طرح همیاران آب و ... نمونه های بارز این موارد احصاء شده است که با اتکا به بخش غیردولتی و دورن زایی دنبال شده است.وی با اشاره به اینکه طرح مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان با هدف همگرایی و تعامل بین ارکان حکومت در راستای توسعه استان مطرح شد، گفت: 144 هزار میلیارد تومان طرح شناسایی شده که از آن مجموع 75 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه منعقد شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با تاکید براینکه برای کل دوره برنامه ششم توسعه، سالانه 25 میلیارد تومان منابع مالی نیاز است، افزود: بخشی از این منابع می تواند از طریق بودجه دولتی، منابع داخلی و عمومی، صندوق توسعه ملی و فاینانس تامین شود.
رودری به آخرین خروجی جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: 12 برنامه ملی شامل 58 طرح که هر کدام 6 طرح در زیر مجموعه دارند به تصویب رسیده است که هر کدام از این پروژه ها به دلایل خاص اقتصادی طرح موضوع شده و از جمله آنها می توان به نکمیل پروژه فولاد استان اشاره کرد.وی با اشاره به اینکه مباحث نوآورانه و ابتکاری استاندار کرمان منجر به انتخاب استان کرمان به عنوان سومین استان پایلوت اقتصاد مقاومتی گردید، خاطر نشان کرد: در همین راستا تقسیم استان کرمان به هشت زون اقتصادی به منظور مشارکت های بخش خصوصی و توانمندسازی مردم انجام پذیرفت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با تاکید براینکه طرح مثلث توسعه اقتصادی ظرفیت های خوبی را در استان ایجاد و استان را نسبت به سایر استان ها در تحقق اقتصاد مقاومتی پیشرو ساخته است، گفت: استفاده از توان بخش خصوصی، تمرکززدایی و افزایش اختیارات تا سطح شهرستان ها، شناخت دقیق تر و آگاهانه از پتانسیل های موجود و مشارکت بخش خصوصی در توسعه مناطق را از جمله الزامات تحقق اقتصادی مقاومتی دانست.
دادستان شهرستان قلعه گنج نیز در ادامه این جلسه از حمایت ها و پیگیری های استاندار کرمان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه منطقه تقدیر کرد و افزود: لازمه اجرای طرح های توسعه ای، امنیت پایدار در منطقه است و این امر ملزم به همدلی و تعامل است.
سالاری با تاکید براینکه امنیت در کل شهرستان های جنوبی همچون زنجیره به هم متصل است، گفت: بنیاد مستضعفان باید در راستای امنیت پایدار نسبت به نصب پایش هوشمند تصویری در شهرستان قلعه گنج اقدام نماید.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار