سعیدی کیا
رئیس بنیاد مستضعفان از آمادگی 30 میلیارد تومان تسهیلات از سوی بنیاد مستضعفان برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان کرمان خبر داد
کد خبر: ۲۴۴۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ 12 June 2016
به گزارش تابناک کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، سعیدی کیا شامگاه شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی منطقه یک(شهرستان های قلعه گنج، کهنوج، منوجان، رودبار و فاریاب) از مناطق هشت گانه استان کرمان با اشاره به درخواست ها از بنیاد مستضعفان برای فعالیت در مناطق دیگر، افزود: پتانسیل های بسیار خوبی در منطقه وجود دارد اما در حال حاضر فعالیت بنیاد مستضعفان محدود به شهرستان قلعه گنج می باشد زیرا تا زمانی که کار به خوبی بارور نشود، امکان تکثیر آن وجود ندارد.
وی با قدردانی از همکاری و پیگیری استاندار کرمان یادآور شد: 20 میلیارد تومان تسهیلات از سوی بنیاد مستضعفان برای سرمایه گذاری و اجرای طرح ها توسط مردم و بخش خصوصی در استان کرمان در نظر گرفته شده که سقف پرداخت برای هر طرح 3 میلیارد تومان است و در صورت جذب، این مبلغ افزایش خواهد یافت.
رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید براینکه امکانات موجود منطقه با کمک مردم باید مورد استفاده قرار گیرد، گفت: طرح هایی که از سوی مسئولین منطقه اعلام شد، پس از تایید از سوی استان و معرفی به بانک سینا می توان از تسهیلات استفاده نموده و استانداری کرمان و بیناد مستضعفان نیز هر یک سهم 5درصد یارانه تسهیلات را پرداخت خواهد کرد.
سعیدی کیا یادآور شد: بنیاد مستضعفان به دنبال کار اقتصادی در منطقه نیست بلکه هدف آن جذب اعتماد مردم در مشارکت در بحث های توسعه ای است.
در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان کهنوج با اشاره به تلاش های صورت گرفته در منطقه جنوب استان کرمان، گفت: امروز با تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در استان، زیرساخت های مهمی در منطقه جنوب صورت گرفته تا روند توسعه ای منطقه را بتوان پیش برد.صمدانی با اشاره به پروژه های در حال اجرای شهرستان کهنوج همچون راه اندازی فاز اول و دوم نیروگاه هزار مگاواتی برق، افزود: بحث گازرسانی در شهرستان کهنوج 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تا مهر ماه امسال آمده بهره برداری خواهد بود.
وی با تاکید براینکه راه های مواصلاتی نیز با جدیت در حال انجام است، یادآور شد: بخش های مختلفی از بیمارستان شهرستان کهنوج نیز تا پایان مهر ماه آماده افتتاح و بهره برداری خواهد بود.
فرماندار شهرستان کهنوج به سرمایه گذاری های صورت گرفته در حوزه معادن اشاره کرد و گفت: شهرستان کهنوج با هزار میلیارد تومان ظرفیت سرمایه گذاری، بزرگترین معدن تیتانیوم است که پیمانکار طرح انتخاب شده و به زودی قرارداد منعقد خواهد شد. 
صمدانی یادآور شد: به توصیه استاندار کرمان حجم تفاهم نامه های سرمایه گذاری 600 میلیارد تومان می باشد و در حال حاضر شهرک صنعتی شهرستان کهنوج در زمینی به مساحت 100 هکتار مجهز و آماده جذب سرمایه گذاران است.
وی با اشاره به اینکه 31 موافقت نامه با بخش خصوصی انجام شده است، افزود: پروژه فاصلاب شهرستان کهنوج با پیشرفت 90 درصد در حال اجراست که شهرستان کهنوج پس از شهرستان کرمان دومین شهری خواهد بود که پروژه فاضلاب در آن اجرا شده است.
در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان منوجان به ظرفیت های کشاورزی و دامداری این شهرستان اشاره کرد و گفت: طی چند سال گذشته 6 هزار هکتار محصول لیمو بر اثر خشکسالی نابود شده و تنها هزار هکتار باقی مانده که از کیفیت خوبی برخوردار نیست.فلاحی خاطر نشان کرد: 28 طرح در قالب مثلث توسعه اقتصادی در شهرستان منوجان دنبال شد که تنها 9 طرح اجرایی شده و عمده مشکلات سرمایه گذاران نیز سرمایه در گردش است که باید مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه نیز فرماندار شهرستان رودبار جنوب با تاکید براینکه ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه جنوب استان یکسان است، یادآور شد: رودبار جنوب جز محروم ترین و پرجمعیت ترین شهرستان هاست که دارای 800 هزار هکتار مزارع است لذا آمادگی واگذاری زمین به سرمایه گذاران به منظور احداث گلخانه در منطقه وجود دارد.ناوکی به منطقه جازموریان در زمین به مساحت هزار و 400 هزار هکتار اشاره کرد و گفت: منطقه جازموریان مصوبه هیات دولت را داشته اما این طرح به دلایلی همچون بحث سهام عدالت مسکوت ماند لذا با سرمایه گذاران مختلفی رایزنی صورت گرفته که هنوز به نتیجه نرسیده است.وی در ادامه به پروژه های طرح مثلث توسعه اقتصادی و بیان مشکلات روند اجرایی آنها اشاره کرد.
در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان فاریاب با اشاره به اینکه اهداف توسعه ای استاندار کرمان طی دو سال گذشته در شهرستان دنبال شده است، افزود: یکی از طرح های موفقی که در شهرستان فاریاب دنبال شد طرح اصلاح الگوی کشت و توسعه آبیاری تحت فشار بود که با موفقیت اجرا شد.امیری به ظرفیت های این شهرستان از جمله خاک حاصل خیز اشاره و خاطر نشان کرد: طی دو سال گذشته با اجرای مصوبات طرح همیاران آب، هیچ محصولی در شهرستان باقی نماند بلکه رضایت کشاورزان را به همراه داشته است.وی نیز در ادامه به بیان دستاوردهای طرح مثلث توسعه اقتصادی اشاره و مسائل و مشکلات روند اجرایی پروژه های سرمایه گذاری شده را بیان نمود.
شایان ذکر است، استاندار کرمان سحرگاه صبح شنبه مصادف با پنجمین روز از ماه مبارک رمضان به اتفاق جمعی از مسئولین استان به شهرستان های جیرفت و قلعه گنج سفر و در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی منطقه یک و دو استان کرمان شرکت کرد.رزم حسینی در سفر به شهرستان قلعه گنج ضمن بازدید از پروژه های سستاد اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید و ضمن حضور در شورای تامین شهسرتان قلعه گنج با حضور در سالن ورزشی اداره ورزش و جوانان این شهرستان روزه خود را در جمع روزه داران قلعه گنج افطار نمود.
وی سپس با حضور در اولین جشنواره فرهنگی-هنری قلعه گنج که به همت معاونت فرهنگی بنیاد مستضعفان در منطقه برگزار شد به اتفاق رئیس بنیاد مستضعفان از غرفه های این جشنواره از جمله غرفه صنابع دستی مددجویان بهزیستی و پایگاه حامیان طرح اکرام ایتام دیدن نمود و در این طرح ثبت نام کرد.





اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
والا این استان های کرمان و یزد مثل اینکه تافته جدا بافته اند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار