مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور آموزش، پژوهش و فناوری با اشاره به قانون رفع موانع تولید گفت: برای فعال کردن واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل تسهیلات 18 درصد اعطا می شود که کمک خوبی برای فعال کردن این واحدهاست.
کد خبر: ۲۸۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ 26 August 2016
به گزارش تابناک و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ایرنا ، علی اصغر توفیق روز پنجشنبه در آیین افتتاح معدن و کارخانه کنسانتره آهن جیرفت افزود: واحدهایی که دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی هستند و به دلیل نداشتن سرمایه متوقف شده اند نیز می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
وی گفت: معدن و کارخانه کنسانتره آهن پارس معدن تیراژ بخش ساردوئیه جیرفت ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغالزایی و پیشرفت منطقه است.وی افزود: این واحد با ظرفیت 200 هزار تن کنستانتره و با سرمایه گذاری 160 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز با بهره برداری از این طرح برای 50 نفر اشتغالزایی مستقیم و 300 نفر بطور غیرمستقیم اشتغال زایی شد که ظرفیت خوبی برای اشتغال زایی این منطقه محسوب می شود.وی با بیان اینکه سال ها به معادن جنوب کرمان بی توجهی شده بود گفت: امروز با فعال شدن و بهره برداری از این معادن زمینه توسعه منطقه و اشتغالزایی برای مردم فراهم شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان هم در این آیین گفت: از ابتدای تاسیس این اداره کل تاکنون 25 فقره پروانه اکتشاف آهن در جنوب کرمان صادر شده است.
محمود اسکندری نسب افزود: 14 فقره از این پروانه ها معادل 56 درصد آن طی سه سال اخیر صادر شده است.وی بیان کرد: امسال چهار فقره پروانه بهره برداری آهن نیز صادر شده که ذخیره خطی آن 800 هزار تن و ذخیره اعتباری آن بیش از پنج میلیون تن است.وی گفت: امروز یکی از این واحدها به همراه معدن با اعتبار 250 میلیون ریال به بهره برداری رسید که ظرفیت بسیار خوبی برای منطقه می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار