معاون هماهنگی امور اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری کرمان از عملیاتی شدن ۲۸ درصد تفاهمنامه های سرمایه گذاری استان کرمان خبر داد.
کد خبر: ۴۰۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 10 April 2017
محمدرضا فتوت عصر یکشنبه در اولین جلسه شورای اداری استان کرمان در سال ۹۶ با اشاره به اینکه ۲۸ درصد از تفاهمنامه های سرمایه گذاری استان کرمان عملیاتی شده است، اظهار داشت: در سال گذشته ۳۴۵ جلسه رفع موانع تولید با هزار و ۸۵۰ مصوبه اجرایی شده تشکیل داده ایم.

وی افزود: ۳۶۳ میلیارد تومان پرداختی بانک ها در تسهیلات رفع موانع تولید بوده است.

فتوت بیان کرد: تاکنون سه میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در استان کرمان انجام شده که برخی از این طرح ها بهره برداری شده و بعضی در حال اجراست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری کرمان عنوان کرد: در بخش معادن استان کرمان ۶۳ میلیون تن استخراج با ۴۲ نوع ماده معدنی داریم که در این زمینه رتبه اول کشوری را به دست آورده‌ایم و شش هزار و ۵۵۰ نفر در حوزه طرح های فولاد و مس استان اشتغال ایجاد شده است.

وی  تصریح کرد: در صنعت خودروسازی استان کرمان شاهد افزایش ۸۵ درصدی ساخت خودرو هستیم و از تولید ۴۲ هزار به ۷۸ هزار دستگاه رسیده‌ایم. ظرفیت شهرک های صنعتی استان بیش از ۲۵ درصد اضافه شده ضمن آنکه ۸۸ واحد در شهرک ها که تعطیل شده بود، فعال شده اند.

فتوت با اشاره به اینکه  اولویت بخش کشاورزی استان، کاهش سطح زیرکشت  گندم و افزایش راندمان محصول  بوده  است، افزود: سال گذشته ۲۵۰ هزار تن تولید گندم در استان کرمان داشتیم و پیش‌بینی افزایش تولید گندم امسال را ۱۵ تا ۲۰ درصد است.

وی تصریح کرد: ۴۱ اثر تاریخی با سرمایه گذاری بخش خصوصی بازسازی شده اند و استان کرمان رتبه اول ثبت آثار در فهرست جهانی ا به خود اختصاص داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری کرمان  گفت: افزایش ۳۵ درصدی تعداد تاسیسات گردشگری استان، کسب رتبه اول اقامتگاه های بوم گردی و ... از جمله اقدامات دولت یازدهم در حوزه میراث فرهنگی در استان کرمان بوده است.

فتوت ادامه داد:  در سال گذشته یک میلیارد و ۱۷۴ میلیون دلار صادرات و ۷۵۱ میلیارد دلار واردات در استان داشته ایم و همین امر سبب شده طراز تجاری استان مثبت شود.

وی عنوان کرد: در سال جدید در کارگروه اشتغال استان تصمیم گرفته شد با همکاری سازمان برنامه و بودجه، یک برنامه در رابطه با سند اشتغال که به روز خواهد شد، هماهنگ با دیگر برنامه های اقتصادی استان اجرایی شود؛ این طرح، بنای اصلی کار بوده و خروجی باید این باشد که تولید داخلی تقویت و اشتغال در استان ایجاد شود و باید همه کمک کنند تا در تولید و اشتغال گام مثبت برداریم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار