مدیر کل سازمان استاندارد استان کرمان خبر داد:
مدیر کل سازمان استاندارد استان کرمان گفت: از مجموع 1400 واحد تولیدی در استان، 500 واحد کالاهای واجد استاندارد اجباری تولید می کنند و در سال 96 متأسفانه پروانه استاندارد 17 واحد تعلیق و نهایتاً ابطال شده است که این آمار در سال جاری تاکنون تعلیقی 53 واحد و ابطال 37 واحد بوده است.
کد خبر: ۶۶۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴ 18 October 2018

به گزارش تابناک کرمان، "علی بیگ زاده" در دیدار با سرپرست استانداری کرمان گفت: سازمان جهانی استاندارد شعار سال جاری را به عنوان «استانداردهای بین‌المللی و چهارمین انقلاب صنعت» نامگذاری کرده که نشان دهنده اهمیت موضوعاتی شامل هوش مصنوعی، انقلاب دیجیتالی، هواپیما و ماشین‌های بدون سرنشین در دنیای امروز است.

بیگ زاده با اشاره به نامگذاری 21 تا 27 مهرماه هر سال به عنوان هفته استاندارد اظهار کرد: ما در حوزه تدوین در سال گذشته، 56 استاندارد ملی و 2 استاندارد بین‌المللی را داشته‌ایم و تقریباً حدود 95 درصد انجام کارهای خودمان را به بخش خصوصی واگذار کردیم.

وی افزود: از مجموع 1400 واحد تولیدی در استان، 500 واحد کالاهای واجد استاندارد اجباری تولید می‌کنند و در سال 96 متأسفانه پروانه استاندارد 17 واحد تعلیق و نهایتاً ابطال شده است که این آمار در سال جاری تاکنون تعلیقی 53 واحد و ابطال 37 واحد بوده است.

بیگ زاده اظهار کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری 1984 گواهینامه صادراتی به وزن 40 هزار تن داشته‌ایم و پیش بینی می‌کنیم این آمار در نیمه دوم سال کاهش یابد.

 

محمد جواد فدائی سرپرست استانداری کرمان نیز در این دیدار افزود: استاندارد به نوعی حق مردم است و همه مدیران موظفند در جاهایی که به حق الناس مربوط می شود با قاطعیت عمل کنند و اگر جدی نگیرند در ظلم به مردم شریک خواهند بود.

 

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان حمایت از کالای ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: این شعار در صورتی تحقق می یابد که بتوانیم کالای باکیفیت تولید کنیم و در اینجاست که نقش استاندارد بسیار مهم است.

سرپرست استانداری کرمان خاطرنشان کرد: بحث واردات و صادرات و بازاریابی نیز یکی دیگر از موضوعات مهمی است که نقش استاندارد در آن بارز است چرا که؛ برای بازاریابی در حوزه خارجی باید کالای باکیفیت و رقابت پذیر تولید کنیم.

سرپرست استانداری کرمان افزود: در جاهایی که به امنیت مردم مربوط می شود باید نظارت بیشتری توسط استاندارد صورت بگیرد که در این مورد بخش خدمات با نقش داشتن در 50 درصد تولید ناخالص داخلی کشور اهمیت زیادی دارد و بنظر می رسد سازمان استاندارد باید به این حوزه ورود کند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار