مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خبرداد؛
مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: استان یزد با تولید سالانه ۶۷ هزار تن انواع فرآورده‌های کنجدی، قطب تولید فرآورده‌های کنجدی کشور است.
کد خبر: ۶۹۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 22 December 2018

علیرضا طاقه باف مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: خرید کنجد کارخانجات استان یزد حدود۵۰ هزار تن در سال است که تولید ۶۷ هزار تن فرآورده‌های کنجدی و پنج هزار تن روغن کنجد را به همراه دارد.

طاقه باف افزود: در حال حاضر بیش از ۲۶۵ واحد تولیدی سنتی و صنعتی در زمینه تولید فرآورده‌های کنجدی فعال هستند که از این تعداد ۴۱ واحد صنعتی و مابقی به صورت صنفی، سنتی و یا در قالب مشاغل خانگی در حال فعالیت هستند.

وی گفت: با توجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی در خصوص سهولت در امر صادرات محصولات کشاورزی لازم است کلیه واحد‌های تولیدی در امر برندسازی و استانداردسازی محصولات خود طبق استاندارد‌های بین المللی اقدامات لازم را انجام دهند.

طاقه باف اضافه کرد: بیش از ۸۵ درصد از واحد‌های تولید محصولات کنجدی در شهرستان اردکان متمرکز هستند که ۵۰ درصد محصولات تولیدی را حلوا ارده، ۳۰ درصد روغن ارده و کنجد و ۲۰ درصد باقی مانده را ارده، کرم ارده و ارده شکلاتی تشکیل می‌دهند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اظهار داشت: تنوع بخشی به محصولات کنجدی، بهبود کیفیت و تنوع در انواع بسته بندی آن‌ها از سیاست‌های عمده این مدیریت در صنعت فرآوری محصولات کنجدی است.

طاقه باف گفت: صنعت سنتی و بومی تولید محصولات کنجدی در شهرستان اردکان، استان یزد را به بزرگترین مجتمع کارگاهی محصولات کنجدی تبدیل کرده است تا نشان دهد صنایع بومی فرصت مناسبی برای تولید و اشتغال پایدار فرآهم کرده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۱۵۰ نفر به صورت مستقیم در این حوزه مشغول به فعالیت هستند و این آمار در شش ماهی دوم سال که تولید محصولات کنجدی افزایش می‌یابد، به ۲۷۰۰ نفر نیز می‌رسد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اضافه کرد: صنعت محصولات کنجدی به صورت غیر مستقیم برای ۳۶۰۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

طاقه باف ادامه داد: محصولات کنجدی استان یزد به کشور‌هایی همچون روسیه، عراق،کشور‌های آسیای میانه و کشور‌های اروپایی صادر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار