با وجود عهدشکنی شرکت غربی رخ داد؛
در پی خرابی الکتروموتور غول‌پیکر مجتمع مس شهر بابک (در استان کرمان)، متخصصین داخلی توانستند پس از رویگردانی شرکت کانادایی سازنده از تعمیر آن موفق به راه‌اندازی مجدد آن شوند.
کد خبر: ۷۸۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳ 15 October 2019

در راستای استفاده حداکثری از توان داخلی، متخصصین شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین (جمکو) موفق به تعمیر اساسی الکتروموتور فوق سنگین مجتمع مس شهر بابک و بازگشت این قطعه مهم به چرخه تولید شدند. الکتروموتور غول پیکر این مجتمع که آسیاب‌های عظیم خط تولید را به گردش در می‌آورد در تیر ماه امسال به دلیل نقص فنی دچار حریق شد و از مدار خارج گردید. 
شرکت کانادایی سازنده این قطعه به بهانه تحریم‌های دولت آمریکا، از عمل به تعهدات خود در زمینه تعمیر این موتور فوق سنگین خودداری کرد اما متخصصان جمکو در مدت کوتاهی موفق به تعمیر اساسی، نصب و راه‌اندازی مجدد آن شدند. با توجه به اینکه در صورت تعمیر نشدن این الکتروموتور، میزان تولید در مجتمع مس شهر بابک 30 درصد کاهش می‌یافت، تعمیر این وسیله در کمتر از یک ماه انجام پذیرفت. بر همین اساس، بعد از گذشت دو ماه از نصب این وسیله، کارکرد قابل اتکای آن به تایید ناظران کارخانه رسیده و شرکت جمکو با تاکید بر بومی ‌سازی این نمونه از موتورهای فوق سنگین و با اعتماد به توانایی داخلی در زمینه‌های علمی و فنی، موجب صرفه‌جویی چشمگیری در هزینه‌ها و زمان تعمیر شده است. 
براساس اخباردریافتی، همچنین برای جلوگیری از توقف فرایند تولید و افزایش ضریب اطمینان، هم اکنون ساخت یک موتور یدکی برای مجتمع مس شهر بابک در حال انجام بوده و این موتور در فرایند ساخت و تولید قرار دارد. گفتنی است، مواردی از این دست که حاکی از اعتماد به توان داخل و همچنین روحیه خودباوری است تاکنون نشان داده بسیاری از کارهایی که دیگران برای ما انجام می‌دادند را می‌توانیم خودمان انجام دهیم. به عبارتی در صورت باور به توانایی‌های خود سخت‌ترین کارهای علمی و فنی –مانند نمونه فوق– را می‌توان با موفقیت پشت سر گذاشت. 
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار