عاملان قتل کودک چهارساله رودباری و پدرش به قصاص محکوم شدند

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان رودبار‌جنوب از صدور حکم قصاص برای عاملان قتل امیرحافظ کودک چهارساله رودباری و پدرش در ملأ عام خبر داد.
کد خبر: ۴۳۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 12 June 2017
به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، سهراب سالاری اظهار‌ داشت: صبح امروز از سوی دادگاه کیفری یک شهرستان جیرفت حکم قانونی  پرونده عاملان قتل امیرحافظ کودک چهارساله رودباری و پدرش صادر و به‌زودی حکم به محکوم علیه‌ها ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه این حکم قابل اعتراض در دیوان عالی کشور است و پس از قطعیت در دیوان عالی کشور حکم به مرحله اجرا در می‌آید گفت: متهم ردیف اول (الف.ف) به سه بار قصاص نفس و متهم ردیف دوم (ص.ف) به دو بار قصاص نفس با چوبه دار محکوم شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودبار‌ جنوب علت و انگیزه اصلی این حادثه را اختلافات و درگیری‌های طایفه‌ای اعلام کرد و افزود: متهم ردیف اول علاوه بر 3 مرتبه قصاص به 10 سال حبس بابت نگهداری سلاح غیرمجاز جنگی کلاشینکف و یک سال حبس بابت تخریب لوازم منزل و خودرو محکوم شده است.

وی تصریح کرد: متهم ردیف دوم نیز علاوه بر 2 مرتبه قصاص به 10 سال حبس بابت نگهداری سلاح غیرمجاز جنگی کلاشینکف و یک سال حبس بابت تخریب لوازم منزل و خودرو و همچنین 15 سال حبس بابت معاونت در قتل  محکوم شده است.

سالاری بیان کرد: متهمان شامگاه 15 خرداد 1394 پس از مراجعه به درب منزل مقتول با سلاح کلاشینکف اقدام به تیراندازی مستقیم بر روی درب می‌کنند و پس از ورود به منزل با به رگبار بستن خانه منجر به قتل امیرحافظ کودک خردسال و بی‌گناه رودباری و پدرش شده و بلافاصله از محل حادثه متواری می‌شوند.

وی اظهار داشت: متمهان پرونده مجددا حدود 9 ماه بعد از حادثه اول در تاریخ 16 اسفند 94 با برنامه‌ریزی قبلی اقدام به قتل (ی.م) و زخمی کردن فرد دیگری در گلخانه محل کار مقتول در روستای علی‌آباد عمران از توابع شهرستان جیرفت می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودبار‌ جنوب گفت: بلافاصله پس از وقوع این حادثه رسیدگی به این موضوع در دستورکار دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی قرار گرفت و طی یکسری اقدامات اطلاعاتی متهمان در چنگال قانون گرفتار شدند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار