رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: در سنوات قبل ۱۵ دبیرستان در کشور بود و در حال حاضر ۳۶ دبیرستان در سراسر کشور وجود دارد و ۳۰۰۰ بهیار فارغ‌التحصیل در کل کشور بلا تکلیف هستند.
کد خبر: ۱۱۷۲۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۹ 26 June 2024

به گزارش تابناک کرمان، محمدتقی جهانپور اظهار کرد: از سال جاری تمامی بهیاران در سه رشته هوشبری، تکنسین اتاق عمل و فوریت‌های پزشکی در کنکور سراسری شرکت می‌کنند و امیدواریم که بهیاران بتوانند در رشته موردعلاقه خود پذیرفته شده تا بتوانند به جامعه خدمت کنند.

وی بیان کرد: طبق نظر کارشناسان سازمان نظام پرستاری کشور، پنج درصد امتیاز کنکور بهیاری از امسال تمدید شد که این دو مورد با هدف ارتقاء هدایت تحصیلی بهیارانی بود که سالیان متوالی از سازمان تقاضا داشتند این اتفاق رقم خورد.

جهانپور گفت: بنده به عنوان ریاست نظام پرستاری کشور مخالف تاسیس مجدد مدرسه بهیاری در سراسر کشور هستم. این مدارس یا باید بطور کلی حذف شوند یا اضافه نشوند و چنانچه مدرسه بهیاری اگر بماند، باید در مناطق محروم باشد.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور افزود: در سنوات قبل ۱۵ دبیرستان در کشور بود و در حال حاضر ۳۶ دبیرستان در سراسر کشور وجود دارد که بنده در شورای فرهنگ عمومی مخالفت خود را نسبت به افزایش دبیرستان‌های بهیاری اعلام کردم، زیرا ۳۰۰۰ بهیار فارغ‌التحصیل در کل کشور بلا تکلیف هستند.

وی با اشاره به حذف استخدام بهیاران گفت: جای گلایه است که استخدام بهیاران در چارت بیمارستان‌های دولتی حذف شده است.

جهانپور افزود: وزارت بهداشت و درمان بایستی سریع‌تر نسبت به ایجاد چارت استخدام تشکیلاتی مجدد بهیاران درجهت خدمت به مردم اقدام و از این ظرفیت بهینه استفاده کند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار