معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان از برگزاری نمایشگاه صنایع غذایی در استان خبر داد و گفت: امیدواریم این نمایشگاه به صورت محلی در شهریور یا مهر امسال برگزار شود.
کد خبر: ۱۱۷۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۳ 10 June 2024

به گزارش تابناک کرمان، امیر حسن‌زاده امروز ۲۱ خردادماه در حاشیه بازدید از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته-ایران آگروفود ۲۰۲۴ اظهار کرد: واحد‌های استان کرمان امسال با همت انجمن تخصصی همگن صنایع غذایی استان کرمان، خانه صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اعتماد به نفس بیشتری در نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان تولید در این شرایط سخت را بسیار ارزشمند دانست و ادامه داد: بزرگ‌ترین کمکی که می‌توان به واحد‌های تولیدی کرد همین اعتماد به نفس است. شرکت‌ها به نسبت سال قبل هم بازاریابی بهتری انجام داده‌اند و تولید و اشتغال بیشتری داشته‌اند.

وی با بیان این مطلب که برندینگ، بازاریابی و بسته‌بندی هم نسبت به سال قبل بهتر بود، اما هنوز جای کار دارد، گفت: کرمان تولیدات متنوعی دارد که باید با بازاریابی و معرفی محصولات، از ظرفیت بازار کشور‌های همسایه استفاده کرد.

حسن‌زاده با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های مناسب به دنبال برگزاری نمایشگاه صنایع غذایی در استان کرمان هستیم، اظهار کرد: کرمان در حال تبدیل شدن با هاب جنوب شرق کشور است. امیدواریم این نمایشگاه به صورت محلی در شهریور یا مهر برگزار شود. هدف ما در سال اول واحد‌های داخل استان، سال بعد استان‌های همجوار و در آینده نزدیک کشور‌های خارجی است.

وی با تاکید بر کار تیمی در زمینه اقتصادی گفت: انجمن تخصصی همگن صنایع غذایی استان همدلی خوبی بین واحد‌های استان ایجاد کرده است. امیدواریم این همدلی منجر به نتایج بیشتر و بهتر شود.

به گزارش ایسنا، صبح امروز ۲۱ خرداد در جلسه‌ای با حضور حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و رئیس هیئت مدیره یکی از بزرگترین هلدینگ‌های صنایع غذایی کشور در محل نمایشگاه صنایع غذایی تهران تشکیل شد که این جلسه در راستای استفاده از توانایی‌های این هلدینگ جهت توزیع مویرگی تولیدات صنایع غذایی استان در سطح کشور و خارج از کشور برگزار شد.

حسن‌زاده معاون استاندار کرمان در این جلسه ضمن معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در استان کرمان، تنوع تولیدات غذایی را مزیتی برای حضور شرکت‌های بزرگ از جمله این هلدینگ غذایی در استان کرمان دانست و گفت: مدیران اقتصادی استان در قالب تیم اقتصادی آمادگی همکاری و همراهی با سرمایه‌گذاران در همه حوزه‌ها را دارند.

وی بر لزوم معرفی ظرفیت‌ها و توانایی‌های استان در فضای ملی و بین‌المللی توسط مدیران و رؤسای شرکت‌ها تاکید کرد.

برپایه این گزارش، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در محل نمایشگاه صنایع غذایی تهران با اعضای انجمن ملی خرمایی ایران دیدار و گفتگو کرد و در این جلسه که تعدادی از صادر کنندگان برتر خرما و فرآورده‌های آن حضور داشتند، در مورد چگونگی افزایش صادرات خرمای استان کرمان و حضور شرکت‌های کرمانی در فضای بین‌المللی بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه خرما محصول یکی از محصولات مهم و استراتژیک استان است، اما فروش محصول یکی از مهمترین دغدغه‌های کشاورزان کرمان به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خرما است و ایجاد زنجیره ارزش در این محصول یکی از اولویت‌ها و ضروریات استان باید باشد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار