معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: آیت الله رئیسی حمایت‌های بی‌نظیری در این مدت از نظام تعلیم و تربیت داشت و ما نه تنها یک رئیس جمهور که یک پشتیبان واقعی از نظام تعلیم و تربیت را از دست دادیم.
کد خبر: ۱۱۶۸۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۸ 28 May 2024

به گزارش تابناک کرمان، صادق ستاری فرد عصر هشتم خردادماه در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان که در شهرستان زرند برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهید آیت الله رئیسی اظهار کرد: از دست دادن رئیس جمهور رئیسی داغی بس سنگین است، اما خون شهید جوششی دارد که حتما مایه برکت و رحمت خواهد بود، رئیس جمهوری که بر آموزش و پرورش اشراف داشت، هم به آن اعتقاد داشت و هم حامی و دلسوز آن بود.

وی افزود: آیت الله رئیسی حمایت‌های بی‌نظیری در این مدت از نظام تعلیم و تربیت داشت و با وجود همه تنگنا‌ها و چالش‌های اقتصادی در راستای ایجاد رضایت‌مندی شغلی معلمان تلاش کرد، حمایت از دانشگاه فرهنگیان، سیاست‌های کیفیت بخشی، ترمیم نقشه راه سند تحول و پیگیری اجرایی شدن آن از جمله اقدامات رئیس دولت سیزدهم بود و ما نه تنها یک رئیس جمهور که یک پشتیبان واقعی از نظام تعلیم و تربیت را از دست دادیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش خطاب به مدیران اظهار کرد: اجرای نظام رتبه‌بندی کار ساده‌ای نبود، از سال‌ها قبل باید اجرا می‌شد، اما شما میدان‌داری کردید، بازگرداندن دانش آموزان به مدرسه، اصلاح نظام ارزشیابی، ایجاد سوابق تحصیلی برای دانش آموزان متوسطه دوم و ... با دقت انجام شد.

ستاری فرد با اشاره به اینکه اعتبار بخشی به معلم یادگار شهید رئیسی بود، افزود: براساس نامه‌ای که به تازگی امضا شده بود مبنی بر اینکه دانش آموز خوب ما می‌تواند معلم خوب شود، در مهر ۱۴۰۳ حدود ۲۰۰۰ استعداد برتر بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

وی بیان کرد: به فرموده رهبری کلید تحول در آموزش و پرورش معلم است و از انتخاب، جذب، ساماندهی، نگهداشت معلم و... باید شروع و تهدید کسری نیروی انسانی را باید تبدیل به فرصت کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به‌گزینی و شایسته گزینی در انتخاب معلمان لحاظ می‌شود، گفت: مواد آزمون‌های استخدام متناسب با نیاز معلم شده، بعد از سال‌ها ۱۹ هزار نفر نیروی پرورشی جذب آموزش و پرورش شد در کنار جذب معلم، ثبت نام دانش آموزان هم وجود دارد، هرسال در ثبت نام نوآموزان آخر شهریور کار تمام می‌شد، اما اکنون تا قبل از پایان خرداد کار تمام شده است.

ستاری فرد با اشاره به اینکه اصلاح نظام آموزش با توانمندسازی معلمان توانمند محقق می‌شود، تصریح کرد: در حوزه فضا و زیرساخت کار‌های زیادی در همه ساحت‌ها انجام شده، ضمن اینکه باید به بهداشت دانش آموزان اهمیت داده شود، چرا که سلامت حتما مقدمه تربیت و بهداشت محیط مقدمه سلامت است.

وی در پایان با اشاره به اینکه استان کرمان دیار سخاوت، صداقت، قهرمان پروری و یک الگوی رفتارشناسی مبتنی بر آموزه‌های دینی است، گفت: نهضت توانمندسازی معلمان در تابستان ۱۴۰۳ اجرا می‌شود.
/ایسنا

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار