استاندار کرمان با تاکید بر لزوم همکاری و حداکثر حمایت ادارات از مادران باردار و شیرده، از عملکرد برخی بانک‌ها در زمینه ارائه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری قدردانی کرد.
کد خبر: ۱۱۷۰۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹ 08 June 2024

به گزارش تابناک کرمان، محمدمهدی فداکار امروز ۱۹ خرداد ماه در دومین رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا سلام‌الله علیها اظهار کرد: باید با فرهنگسازی کاهش شدید نرخ جمعیت را جهت افزایش جمعیت جبران کرد.

وی افزود: کرمان در سال گذشته جزء استان‌های جوان بود و در کنار وزارت راه و تعاون، استانداری کرمان در دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت با حضور رئیس جمهور شهید تقدیر شد که این مهم محصول زحمات همه از جمله گروه‌های مردمی است که با احساس وظیفه و اجرای دستور مقام معظم رهبری پای کار هستند و دانشگاه علوم پزشکی هم زحمات زیادی کشیده و دستگاه‌های زیادی با انرژی پای کار بودند.

فداکار با اشاره به پرداخت تسهیلات توسط کمیته امداد و اقدامات آموزشی توسط آموزش و پرورش تصریح کرد: ۷۰۰ هزار نفر دانش‌آموز امروز، پدران و مادران آینده هستند لذا ارزش دارد در بحث آموزش کار کنیم.

در این مراسم یزدان افشاری پور فرماندار شهرستان عنبرآباد نیز گفت: این شهرستان با ۹۶ هزار نفر جمعیت، همواره گوش به امر ولی خود مقام معظم رهبری بودند و در حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اقداماتی انجام داده و با وجود مشکلات اما آمار قابل توجهی در ولادت داشته است.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌های جوانی جمعیت، تجلیل از خانواده‌های بالای ۱۰ نفر، برگزاری ۲۲ کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی، واگذاری زمین، تامین جهیزیه برای ۱۵۰ زوج جوان در راستای جوانی جمعیت افزود: پرجمعیت ترین خانواده قرآنی استان کرمان با ۲۹ نفر در شهرستان عنبرآباد است که دو نفر حافظ کل قرآن، حافظان پنج جزء و قاری بین‌المللی دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر نوذر نخعی استاد پزشکی اجتماعی نیز در این همایش اظهار کرد: اگر بیش از هفت درصد جمعیت یک کشور سالمند باشد، آن کشور در حال پیر شدن است.

دکتر نخعی تصریح کرد: برای مقابله با بحران سالمندی باید از خانه آغاز و به مقام مادری در فضای اداری و خانه بیش از گذشته توجه شود و امنیت شغلی در ادارات برای مادران زیاد باشد.

وی با اشاره به اینکه کمترین تمایل ازدواج در خانواده‌هایی است که شرایط مالی خوبی دارند، در پایان درخواست کرد: والدین اختلافات را در سایه گذشت حل کنند. مقام مادر تکریم، فرزندان از محبت اشباع و مانع ورود سبک زندگی غربی به زندگی شویم.

در این همایش ضمن تجلیل از فعالان عرصه جوانی جمعیت استان کرمان، از دکتر نوذر نخعی که به صورت جهادی و فعالانه در بحث جوانی جمعیت استان ورود کرده، با اهدای انگشتری حاج‌قاسم و تربت کربلا تقدیر شد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار