یک استاد دانشگاه گفت: در انتخابات راه روشن است و مردم آماده حماسه هستند؛ نامزد‌های انتخابات اگر نتوانند در بین خود نسبت به اصلح به اجماع برسند، در اداره کشور هم موفق نخواهند شد و باید جبهه انقلاب مراقب باشد و فرد اصلح را انتخاب کنند.
کد خبر: ۱۱۶۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۹ 30 May 2024

به گزارش تابناک کرمان، حشمت الله قنبری امروز ۱۰ خردادماه در مراسم هفتمین روز شهادت رئیس جمهور همراهانشان در مصلای امام علی علیه السلام کرمان که با حضور مسئولان و مردم برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی یکی از چهره‌های شاخص، نامدار و محترم کشور و نظام اسلامی بود که در حوزه‌های مختلف قضائی و اجرایی سابقه درخشانی از خود به جا گذاشت و با پوشدن خلعت شهادت به حسن عاقبت دست یافت.

وی افزود: شهید رئیسی در کنار مردم بود و با مردم زندگی کرد و در دوران ریاست جمهوری در برخی ابعاد انحصارات ویژه‌ای از خود به جا گذاشت و این روز‌ها شخصیت او را با افراد ماندگار انقلاب از جمله شهیدان بهشتی و رجایی مقایسه می‌کنند.

قنبری بیان کرد: دوره خدمت آیت الله رئیسی بعد از رئیس جمهور نفوذی (بنی صدر) و بعد از شهید رجایی، کوتاه‌ترین دوران ریاست جمهوری نظام جمهوری اسلامی بود.

این محقق و پژوهشگر با اشاره به فراز و نشیب‌های دوره‌های ریاست جمهوری اسلامی ایران به جز در دوران آیت‌الله خامنه‌ای عنوان کرد: از عبرت‌های روزگار این بود همه کسانی که بعد از دفاع مقدس در این مقام حضور داشتند، نتوانستند فرجام مناسبی را رقم بزنند و موجب دل مشغولی مردم بودند، اما از زمان حضور آیت الله رئیسی اتفاقات مهمی رخ داد که بازخوانی آن‌ها هم محل تاثر عمیق و هم محل درس و عبرت‌های فراوان است.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد مهم‌ترین اقدام رئیس جمهور شهید دولت سیزدهم را فهرست کنیم، حتما این بود که عزت و احترام را به جایگاه ریاست جمهوری برگرداند و اخلاق را حاکم کرد و خدمتگزاری بی منت به مردم، سر از پا نشناختن برای خدمت، تواضع و فروتنی آمیخته با غیرت و شرافت را به میراث گذاشت.

قنبری تصریح کرد: شهید رئیسی حتی برای یک ساعت معلم بی اخلاقی و بداخلاقی نشد و هیچکس نتوانست با اهانت و جسارت، تهمت و افترا‌های ناروای گفتمانی، ایشان را عصبانی کند.

وی با اشاره به اینکه خستگی در مقابل آیت الله رئیسی تسلیم بود، افزود: برخی جایگاه ریاست جمهوری را محلی برای تفاخر و بدتر از آن برای مقابله با ارزش‌های اعتقادی مردم به کار گرفتند، با شعار‌های مردم‌پسند آمدند، اما در مقابل مردم قرار گرفتند، اما شهید رئیسی مدلی ارائه کرد و به یادگار گذاشت که در تمام شئون منحصر به خود اوست.

این استاد دانشگاه گفت: شهید رجایی شخصیت عزیز و ماندگار و نام او در تاریخ ایران به عنوان خدمتگزار ساده زیست باقی خواهد ماند، اما شرایط آقای رئیسی و رجایی فرق داشت؛ روزگاری که رجایی عهده‌دار ریاست جمهوری شد شرایط کشور و مردم و عقبه فکری و اجتماعی کاملا متفاوت بود و مردم، مسئولان کشور و مقامات را مبارک می‌دانستند، اما آیت الله رئیسی زمانی آمد که سوءرفتار و پشت کردن به آرمان‌های مردم و کم اعتنایی به اصالت‌های اسلامی و انقلابی، اعتماد مردم را به جایگاه اصلی نظام اجرایی کشور لکه‌دار کرده بود.

وی افزود: شهید رئیسی نشان داد ریاست در سایه ولایت دین و تبعیت از، ولی امر مسلمین هم اعتقاددهنده و هم عزت آفرین است و در حوزه بین‌المللی اسباب عزت و عظمت است و رفتار‌های دوگانه و چندگانه را بیرون ریخت و الگوی مدیریتی مبتنی بر اخلاق را ارائه کرد که باید در آینده این مدل ادامه پیدا کند.

قنبری با اشاره به اقتدار نیرو‌های مسلح ایران و افراد بزرگی مانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این نیرو‌ها در تبعیت از ولایت مانند خورشید درخشان هستند، اما در ریاست جمهوری این وضعیت را نداشتیم و آیت الله رئیسی به دیپلماسی آبرو داد.

وی با اشاره به اینکه روزی افتخار عده‌ای این بود که با مقامات درجه دو اروپا و امریکا نشست و برخاست کنند، گفت: ما در میدان تمام صولت نظام سلطه را در هم می‌کوبیدیم، اما دستگاه رسمی دیپلماسی کشور حرف مخالف می‌زد و آیت الله رئیسی مرد میدان و دیپلمات انقلابی را آورد و پیوند میدان مجاهدت و دیپلماسی منطبق بر اسلام و عزت را به نمایش گذاشت و از زمانی که شهید حسین امیرعبداللهیان به وزارت امور خارجه آمد، جریان دیپلماسی کشور هویت قاسم سلیمانی پیدا کرد و در دولت آقای رئیسی، فاصله میدان و دیپلماسی اصلاح شد.

قنبری با اشاره به حضور گسترده مردم ایران در تشییع رئیس جمهور و همراهانشان بیان کرد: شهیدان رئیسی، سلیمانی، رجایی و امام (ره) برخاسته از اسلام هستند و حرکت مردم پشت این شهدا، میثاق با اسلام است و این یعنی اسلام زنده است و مردم به اعتبار اسلام زنده هستند و مردم همین راه و رسم را می‌خواهند.

وی با اشاره به اینکه دنیا فکر می‌کرد کشورمان بعد از سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور، دچار آسیب و آفت می‌شود که این اتفاق نیفتاد و هیچوقت نخواهد افتاد، در ادامه اظهار کرد: مردم در اوج عزت و در نهایت شکوهمندی خادم امام رضا علیه السلام را تشییع کردند و نگاه همه به فرداست.

قنبری تصریح کرد: مردم نشان دادند دولتی می‌خواهند که در سایه ولایت دین و، ولی امر مسلمین حرکت کند و این راه بدون بازگشت است.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار