نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: امروز یاران امام راحل و انقلاب در دنیا کم نیستند و با گفتمان امام (ره) و رهبری یمن در خط مبارزه است و لبنان، فلسطین و غزه استکبار جهانی را به زانو درآورده است.
کد خبر: ۱۱۶۹۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۷ 31 May 2024

به گزارش تابناک کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان با توصیه به رعایت تقوای الهی با اشاره به اهمیت تربیت دینی در جامعه اظهار کرد: تنها یاور ما در همه صحنه‌های سخت و آسان خداوند است و اگر کسی با تمام وجود به این اعتقاد داشته باشد، تربیت دینی در وجود او به بار می‌نشیند.

وی با بیان اینکه باید در پیچ‌های خطرناک مبارزه، تقوای الهی در پیش بگیریم و انسانی پرهیزکار و در خدمت دستورات الهی باشیم، افزود: اعتقاد به نصرت خداوند، صبور بودن و در همه صحنه‌ها راه و رضایت خداوند را در نظر داشتن سه محور مهم تقوای الهی در زندگی است.

امام جمعه کرمان در ادامه خطبه‌های نماز جمعه ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام رحلت امام خمینی (ره)، بیان کرد: انتخاب بجا، شایسته و سرنوشت‌ساز مقام معظم رهبری به جانشینی امام عظیم‌الشان را تبریک می‌گویم.

وی اظهار کرد: همه حوادث تلخ و شیرین در نگاه توحیدی امتحان و آزمون است و امتحان برای این است که هم ما را رشد دهد و هم ارزش ذاتی افراد و ملت‌ها را به تصویر بکشاند بنابراین از ۱۵ خرداد ۴۲ تاکنون ملت ایثارگر، شریف و عزیز ایران اسلامی، حوادث تلخ و شیرین فراوانی دیده که همه آزمایش است.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه از سال ۴۲ خاطرات تلخ یکی بعد از دیگری میدان آزمایش برای مردم بود، افزود: انقلاب به پیروزی رسید حادثه‌های تلخ تمام نشد، فتنه‌های برانداز، هجمه ترور شخصیت‌ها و ... بخشی از حوادث تلخی است که تجربه کردیم و در کنار آن حوادث شیرین فروانی رقم خورد.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان گفت: یکی از حوادث تلخ رحلت امامی بود که همه ما به پیام، نگاه و دستورالعمل او عادت کرده بودیم و هر روز مراقب بودیم امام (ره) چه دستورالعملی صادر می‌کنند تا پای کار بایستیم و در خدمت امام جامعه کار انقلاب را به پیش ببریم.

وی بیان کرد:، اما حادثه شیرینی که اتفاق افتاد و نشاط و امید را به تک تک افراد جامعه تزریق کرد، انتخاب به جا و شایسته رهبر معظم انقلاب به عنوان جایگزین امام راحل بود.

علیدادی سلیمانی با اشاره به توطئه‌های گوناگون دشمنان علیه جمهوری اسلامی گفت: دشمن هر چه تلاش کرد انقلاب را محدود و محصور کند، نتوانست. امروز دنیای اسلام تحت تاثیر گفتمان امام راحل و رهبری معظم انقلاب است و خلف صالح امام این گفتمان را گسترش داد و از آن حفاظت و حراست کرد.

وی افزود: امروز یاران امام راحل و انقلاب در دنیا کم نیستند و با گفتمان امام (ره) و رهبری یمن در خط مبارزه است و لبنان، فلسطین و غزه استکبار جهانی را به زانو درآورده است.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: امروز مقام معظم رهبری شجاعانه و با صراحت به دانشجویان آمریکایی نامه می‌نویسند که شما بخشی از جبهه مقاومت را تشکیل داده‌اید و جوانان غرب و آمریکای جنایتکار به خواندن قرآن به ویژه مفهوم نورانی آن دعوت می‌شوند.

وی بیان کرد: امروز نور انقلاب و امام راحل به مرز‌های اسلامی بسنده نکرده و رهبر عالی قدر و عظیم الشان اسلامی نامه به جوانان آمریکا می‌نویسند و خیابان‌های غرب و لندن دنبال شنیدن پیام انقلاب و امام راحل هستتد.

امام جمعه کرمان افزود: اگر چه اردوگاه مردم مظلوم غزه در چادر‌ها توسط بمب‌های آمریکایی به خاک و خون کشیده می‌شود، اما بدانید هر خونی که در غزه و هر نقطه جهان به زمین ریخته می‌شود، پیام دارد و بیدارکننده است و در کشور‌های استعمارگر جوان‌های پاک را بیدار خواهد کرد و روزی کاخ‌های ظالمان بر سرشان خراب خواهد شد.

وی در پایان خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان ضمن گرامیداشت یاد شهدای ۱۵ خرداد سال ۴۲ گفت: این شهدای مظلوم در آغاز انقلاب جان خودشان را برای آزادی ملت فدا کردند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار