معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری رفسنجان، سهم این شهرستان از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری را ۸۰ میلیارد ریال اعلام و ابراز امیدواری کرد با این تسهیلات، گامی برای توسعه اقتصادی و اشتغال در شهرستان برداشته شود.
کد خبر: ۱۱۷۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۲ 17 June 2024

به گزارش تابناک کرمان، محمدرضا رحمانی ۲۷ خردادماه در کارگروه اشتغال شهرستان رفسنجان اظهار کرد: امسال ۱۵۶۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به استان کرمان ابلاغ شد که ۸۰ میلیارد ریال از این اعتبارات سهمیه مشاغل خانگی رفسنجان است و در صورت عدم جذب این سهمیه؛ اعتبار به استان بر می‌گردد پس دستگاه‌های اجرایی سعی کنند نسبت به جذب این سهمیه اهتمام ویژه داشته باشند.

به گفته وی، اشتغال اولویت نخست کشور و شهرستان است و دستگاه‌های اجرایی به هر میزان زمینه ایجاد اشتغال را فراهم سازند به تکلیف شرعی و عقلانی خود جامه عمل پوشانده‌اند.

تحقق ۱۲۴ درصدی اشتغال در شهرستان رفسنجان

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رفسنجان نیز در این نشست گفت: بر اساس تعهد ایجاد شده برای شهرستان رفسنجان در سال ۱۴۰۲ می‌بایست برای ۴۱۱۳ نفر اشتغال ایجاد و ثبت می‌شد که این میزان با رشد ۲۴ درصدی به ۶۱۳۰ نفر رسیده است.

محمود شریفی افزود: امسال سهم تعهد ایجاد اشتغالی که برای شهرستان رفسنجان در سامانه رصد اشتغال برای دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده، ۳۸۷۷ نفر است و این آمار علی‌رغم رشد تحقق اشتغال در سال گذشته، کاهش ۶ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

وی در خصوص تسهیلات مشاغل خانگی گفت: سهم تسهیلات مشاغل خانگی شهرستان رفسنجان ۸۰ میلیارد ریال است که متقاضیان را به ۱۰ بانک عامل معرفی می‌کنیم و ۲۵ درصد افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات مشاغل خانگی هستند باید دارای تحصیلات دانشگاهی باشند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار