مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: در حال حاضر در گروه خونی –A کمبود داریم و به گروه‌های خونی +A و +O مثبت نیاز داریم.
کد خبر: ۱۱۷۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۵ 09 June 2024

به گزارش تابناک کرمان، دکترایرج شکوهی ضمن تبریک فرا رسیدن روز اهداکنندگان خون (۲۵ خرداد) اظهار کرد: علی‌رغم همه پیشرفت‌های علم پزشکی، اما هنوز نتوانسته‌اند جایگزینی برای خون پیدا کنند، بنابراین اهدای آن توسط مردم به منظور کمک به سلامت بشریت انجام می‌شود.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۸۸ هزار نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون در استان کرمان مراجعه کرده‌اند و روزانه در استان بالغ بر ۳۰۰ واحد خون مصرف می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: شاخص اهدای خون در استان به طور میانگین ۲۶ است، یعنی از هر ۱۰۰۰ نفر ۲۶ نفر خون اهدا می‌کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: وجود ۱۵۰۰ بیمار تالاسمی که بیشتر در جنوب استان کرمان هستند باعث شده مصرف خون در استان بالا برود و در واقع ۳۰ درصد خون تولیدی استان کرمان صرف بیماران تالاسمی می‌شود.

شکوهی افزود: در کنار این موضوع بحث تصادفات رانندگی را داریم و نیاز به خون در بیمارستان‌ها به شدت حس می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان بیان کرد: همچنین بروز حوادث غیرمترقبه از جمله سیل و زلزله باعث می‌شود مصرف خون در استان افزایش یابد بنابراین استان کرمان حادثه‌خیز است و در امر خون رسانی در مواقع نیاز باید توجه ویژه شود.

وی در پایان با اشاره به وضعیت ذخایر خونی استان کرمان تصریح کرد: در حال حاضر در گروه خونی –A کمبود داریم و به گروه‌های خونی +A و +O مثبت نیاز داریم.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار