امروز ۲۴ خرداد ماه طرح ایستگاه هواشناسی کشاورزی واقع در روستای قائمیه مجد از توابع بخش مرکزی رفسنجان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۷۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۳ 13 June 2024

به گزارش تابناک کرمان، با حضور معاون بهبود تولید دام سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان، فرماندار رفسنجان و مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان، به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی ایستگاه هواشناسی کشاورزی در قائمیه مجد رفسنجان به بهره برداری رسید.

فرماندار رفسنجان در این مراسم اظهار کرد: با توجه به اینکه مشکلات آب و تغییرات اقلیمی بر کشاورزی منطقه تاثیر گذاشته نیاز به احداث ایستگاه‌های هواشناسی کشاورزی در منطقه احساس می‌شد تا با استفاده از داده‌ها و اطلاعات این ایستگاه‌ها، کشاورزان بتوانند قبل از بروز حوادث طبیعی محصول کشاورزی خود را با انجام تمهیدات لازم نجات دهند.

وی افزود: نیاز سرمایی درختان، پیش‌بینی سرمازدگی و گرمازدگی یک هفته قبل از بروز این پدیده‌ها، کمبود عناصر خاک و دیگر اطلاعات را می‌توان از این ایستگاه‌های هواشناسی کشاورزی استخراج کرد.

رضایی بیان کرد: در سال گذشته ۱۶ ایستگاه هواشناسی کشاورزی با حمایت بخش خصوصی خریداری و در نقاط مختلف شهرستان نصب شده و هر ایستگاه تا شعاع بیش از دو کیلومتر اراضی کشاورزی را تحت پوشش دارد.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: با بهره‌برداری از ایستگاه هواشناسی در قائمیه مجد بیش از ۱۰۰ کشاورز از طریق اپلیکشن این ایستگاه، داده‌های هواشناسی کشاورزی را رصد می‌کنند و این ایستگاه ۳۰۰ هکتار باغ پسته را تحت پوشش دارد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار