با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی موزه مردم‌شناسی رفسنجان در محل بزرگترین خانه خشتی جهان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۶۹۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۹ 29 May 2024

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از ایسنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان غروب ۹ خردادماه در این مراسم موزه مردم‌شناسی را نمادی از زندگی واقعی دانست.

سعید شاهرخی افزود: پدیده‌های اجتماعی و طبیعی را می‌توان در موزه‌های مردم‌شناسی دید.

وی بیان کرد: مردم رفسنجان در موزه مردم‌شناسی می‌توانند به شادی و نشاط برسند و تجربه شادی متفاوتی همراه با پیشینه تاریخی و فرهنگی زندگی قدیم مردم در این نوع مکان‌ها می‌تواند به انسان منتقل شود علاوه بر آن در بخش اوقات فراغت هم گویای لایه‌های تاریخی به مردم است.

شاهرخی اضافه کرد: موزه‌ها کارکرد‌های متنوعی دارند و یکی از آن‌ها می‌تواند به شکل مرکز تحقیقاتی و بهترین سیستم تئوری و علمی باشد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رفسنجان نیز در این مراسم گفت: موزه مردم‌شناسی رفسنجان که قبلا در یک حمام تاریخی مستقر بوده، به علت مشکلات حقوقی و مالکیت بخش خصوصی در سال‌های اخیر تعطیل شده بود که به مجموعه حاج آقاعلی منتقل شده است.

حسن حسینی افزود: راه‌اندازی مجدد این موزه با مشارکت و حمایت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و شرکت‌های تابعه در فضای چهار انبار مجموعه حاج‌آقا علی مستقر و میسر شده است.

وی بیان کرد: در این موزه تلاش شده با استفاده از بیش از ۳۰۰ قطعه شیء قدیمی و ابزار زندگی مردم در گذشته، بازدیدکنندگان را با سبک زندگی و زیست‌بوم نسل‌های پیشین شهرستان رفسنجان آشنا کرد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار