دادستان کرمان گفت: مددجویان واجد شرایط کانون اصلاح و تربیت به مرخصی می‌روند.
کد خبر: ۱۱۷۰۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۴ 10 June 2024

به گزارش تابناک کرمان، مهدی بخشی اقدامات این مرکز را از حیث آموزش و برگرداندن مهرجویان به جامعه مطلوب و قابل تقدیر ارزیابی کرد و گفت: با توجه به وضعیت سنی این افراد و لزوم توجه به اجتماعی شدن آنان لازم است باید برنامه‌های اصلاحی و هدف کانون اصلاح و تربیت، متمرکز بر پیشگیری از بازگشت مجدد مددجویان به کانون پس از آزادی باشد.

این مقام عالی قضایی در استان با اشاره به لزوم حمایت مالی، روحی و روانی از نوجوانان پس از آزادی و بازگشت به جامعه اظهار کرد: متأسفانه در اکثر مواقع وضعیت خانوادگی این اطفال و نوجوانان به گونه‌ای است که امکان بازگشت آنان به محیط خانواده میسر نیست و همین مسئله تلاش‌های مجموعه کانون اصلاح و تربیت را در خصوص امکان بازپروری از آن‌ها سلب کرده و نهایتاً به فرار از منزل و به تبع آن، برای گذران زندگی به سوی ارتکاب جرائمی، چون سرقت سوق می‌دهد.

مدعی العموم کرمان تصریح کرد: وجود تنها ٨٢ بزهکار جوان و نوجوان در کانون اصلاح و تربیت استان پهناور کرمان نشان دهنده پایین بودن جمعیت کیفری در این رده‌های سنی در استان است که نوجوانان حاضر بیش از بزرگسالان بایستی تحت معاضدت‌های قضایی لازم قرار گیرند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه تعداد زیادی از افراد حاضر در کانون اصلاح و تربیت مدت زیادی به مرخصی اعزام نگردیده‌اند، گفت: از آنجا که اعطای مرخصی به برخی از مددجویان تکمیل کننده اصلاح و تربیت است لذا به مدت ١٠ روز به مرخصی می‌روند و سارقان نوجوان نیز با پابند الکترونیک به مرخصی می‌روند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان به همراه دادستان ماهان امروز از کانون اصلاح و تربیت استان بازدید و ضمن دیدار چهره به چهره با تمامی مددجویان (مهرجویان) این مرکز اصلاحی و تربیتی به گفتگو با آنان پرداخت و مشکلات قضایی آنان را بررسی کرد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار