نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: امام خمینی (ره) با انقلابی که به پیروزی رساند، موفق شد اندیشه‌ها را به مرحله عمل بیاورد و در قرنی که سال‌ها تبلیغ کرده بود دین افیون است، امام ثابت کرد دین هدایتگر است و دین می‌تواند بشر را نجات بدهد.
کد خبر: ۱۱۶۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۸ 03 June 2024

به گزارش تابناک کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در گفتگو با ایسنا، ضمن تسلیت سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی اظهار کرد: اندیشه‌های امام خمینی (ره) نه یک ملت بلکه جهانی را نجات داد، زیرا انقلابی را در ایران به وجود آورد که کانونی برای توجه همه مستضعفان و محرومان عالم شد.

وی با اشاره به اینکه اندیشه امام راحل مبتنی بر احکام نورانی اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام بود، افزود: انسان و توجه به انسانیت، ارزش‌ها، حریت و آزادگی انسان توجه به ظلم‌ستیزی و زیر بار ظلم نرفتن، توجه به حقوق یکدیگر و زندگی مسالمت آمیز در کنار هم با حفظ حقوق انسانی و الهی و همه اصولی که در دین اسلام است، در اندیشه حضرت امام بسیار پررنگ است.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: امام با انقلابی که به پیروزی رساند، موفق شد اندیشه‌ها را به مرحله عمل بیاورد و در قرنی که سال‌ها تبلیغ کرده بودند دین افیون است، امام ثابت کرد دین هدایتگر است و می‌تواند بشر را نجات بدهد.

امام جمعه کرمان گفت: انتقال این اندیشه‌ها به نسل‌های بعد از امام راحل یعنی پویایی و زندگی انقلاب اسلامی و همانطور که احیاء دین در زمان امام اتفاق افتاد، این زندگی ادامه یافته و بر نسل جوان به ویژه فرهیخته ضروری است که اندیشه‌های امام را همانطور که هست، هم بشناسند و هم به آن‌ها جامه عمل بپوشانند.

وی در ادامه ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانشان اظهار کرد: امام خمینی (ره) با انقلابی که به وجود آورد و بسترسازی که در بین خواص جامعه فراهم کرد، اجازه داد بسیاری از شخصیت‌ها بتوانند جوهره و ذات خود را نشان بدهند بنابراین شخصیت‌های برجسته‌ای در مکتب او رشد کردند و یکی از این افراد که توانست دارایی خود را به نمایش بگذارد، آیت الله رئیسی بود که در راه خدمت به مردم جان خود را فدا کرد.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: شهید رئیسی در مکتب امام خمینی (ره) رشد کرد و تربیت شد و در مسئولیت‌هایی که در انقلاب داشت با اقتدا به امام جامعه چه در زمان حضرت امام و چه در دوره مقام معظم رهبری توانست در خدمت و بالاترین پست اجرایی کشور یک رئیس جمهور تراز نظام اسلامی را به نمایش بگذارد که شیفته خدمت صادقانه است.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: آیت الله رئیسی در رفتار و گفتارش دقیقا همان مسیری را انتخاب کرد که در مکتب امام و مقام معظم رهبری برجسته است یعنی مسیر جلب رضایت مردم در راستای جلب رضایت خداوند و مسیر خدمت به مردم.

وی اظهار کرد: در سه سال خدمت دولت سیزدهم، آیت الله رئیسی برای اینکه به مردم خدمت‌رسانی کند، کوچکترین وقفه‌ای نداشت و در در دوران ریاست جمهوری تعطیلات و غیرتعطیلات نمی‌شناخت و اینقدر در این بخش موفق و پررنگ است که در کمتر از سه سال ۴۷ سفر استانی برای خدمت رسانی به مردم انجام داد و در همین راه صادقانه جان خود را تقدیم کرد و فدایی خدمت به مردم شد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار