مشاور وزیر و رئیس ستاد روایت پیشرفت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تاسیس پردیس تربیت مدیر مدرسه در دانشگاه فرهنگیان گفت: سربلندی نظام تعلیم و تربیت لازمه قله‌نشینی کشور در جهان است.
کد خبر: ۱۱۷۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۳ 11 June 2024

به گزارش تابناک کرمان، فرشته حشمتیان امروز، ۲۲ خرداد ماه در جمع شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب بر استفاده از تجربه پیشکسوتان و توان جوانان تاکید شده، افزود: سند ملی روایت پیشرفت در دولت سیزدهم طراحی شد و یکی از مهمترین یادگاری‌های رئیس جمهور شهید است که در قالب آن باید دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی گفته شود.

وی بر برپایی نمایشگاه‌های روایت پیشرفت از دستاورد‌ها در راستای ایجاد جلوه پیشرفت در آموزش و پرورش تاکید و بیان کرد: دانش آموزان، دانشجو معلمان و معلمان به ویژه معلمان جوان بهترین روایتگران پیشرفت هستند.

حشمتیان بر برگزاری اردو‌های راهیان پیشرفت در سطح استان کرمان اشاره کرد و گفت: اقدامات زمین مانده از قبل که در این دولت به سرانجام رسیده، نمونه‌ای از جلوه‌های پیشرفت است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش بر پژواک رسانه‌ای، برگزاری نشست‌های هم اندیشی و تشکیل هئیت‌های اندیشه ورز در آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: روایتگری باید در سطح مدرسه صورت گیرد، اما روایت افراد نیز در راستای الگوسازی و معرفی معلمان توانمند الزامی است.

وی بیان کرد: روایت پیشرفت یک تکلیف است و باید همه در راستای روایت دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنیم.

حشمتیان با بیان اینکه قله پیشرفت کشور در پیشرفت دستگاه‌های اجرایی تقسیم شده، گفت: سربلندی نظام تعلیم و تربیت قله‌نشینی نظام جمهوری اسلامی ایران را در جهان در پی دارد.

وی از تصویب نقشه اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دولت سیزدهم خبر داد و بیان کرد: آیین‌نامه رشد و ارزیابی معلم، آیین‌نامه جذب دانش آموزان برتر در دانشگاه فرهنگیان، تاسیس پردیس تربیت مدیر مدرسه و آیین نامه کاهش تنوع مدارس در دولت سیزدهم به تصویب رسیده است.

رئیس ستاد روایت پیشرفت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی قادر به اجرای سند تحول بنیادین نیست، اظهار کرد: همه نهاد‌های دولتی و غیردولتی باید به آموزش و پرورش در راستای اجرایی سازی سند تحول بنیادین کمک کنند و بر اساس قانون دستگاه‌های اجرایی در این زمینه ارزیابی می‌شوند.

وی از آموزش و پرورش به عنوان مهمترین و اثربخش‌ترین دستگاه اجرایی کشور نام برد و تاکید کرد: باید به عنوان فرهنگی دنبال بهره‌رسانی به جامعه هدف باشیم و برای آن برنامه داشته باشیم.

حشمتیان با بیان اینکه مدرسه خانه دوم و منزل مدرسه اول دانش آموزان است، گفت: مردم مهمترین سرمایه‌های خود را در اختیار ما می‌گذارند که باید برای شکوفایی استعداد‌های بالقوه آن‌ها باور و برنامه داشته باشیم.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار