رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت تأکید کرد
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: بیمارستان‌های جیرفت، کهنوج و منوجان بدون نیاز به گرفتن پذیرش، موظف به بستری و پذیرش بیماران اعزامی با هر وضعیتی هستند.
کد خبر: ۴۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵ 08 June 2015
محمدرضا محمدی امروز درجیرفت اظهار داشت: در بازدیدی که حدود 10 روز پیش از بیمارستان شهرستان قلعه‌گنج داشتم نقص‌هایی در این بیمارستان مشاهده شد که باید توسط راه و شهرسازی برطرف شود و هنوز ساختمان آن کار زیادی دارد.
وی با اشاره به وصل شدن برق این بیمارستان بعد از بازدید انجام شده، بیان داشت: بعد از تحویل ساختمان بیمارستان به علوم‌پزشکی فقط بخشی از کار راه‌اندازی بیمارستان انجام شده و سختی کار در تجهیز و جذب نیروی انسانی آن است.
محمدی افزود: تجهیز، مدیریت قسمت‌های مختلف و اخذ پروانه‌های لازم برای قسمت‌های مختلف از جمله اقداماتی است که باید انجام شود و برای بیمارستان قلعه‌گنج در حال پیگیری اخذ آنها هستیم، اما وزارت بهداشت موکول کرده که ساختمان باید قطعی تحویل و بعد بازدید انجام شود و بعد از اینکه کارشناسان تجهیزات کامل را تأیید کردند بعد پروانه داده می‌شود.
وی با بیان اینکه بیمارستان منوجان بعد از تحویل ساختمان آن 18 ماه طول کشید تا تأییدیه‌های مختلف گرفته شد، خاطرنشان کرد: بیمارستان از چندین زیرمجموعه تشکیل می‌شود که هر کدام جداگانه باید تأییدیه فنی از وزارت بهداشت بگیرند.
 

تمام مراکز بهداشتی و درمانی شهری منطقه در حال تجهیز هستند

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت عنوان داشت: مرکز بهداشتی و درمانی شهری شهرستان‌های رودبار و قلعه‌گنج به شکل 24 ساعته آماده ارائه خدمات اولیه اورژانسی به مردم هستند و بیمارستان‌های جیرفت، کهنوج و منوجان را هم بدون نیاز به گرفتن پذیرش، موظف به بستری و پذیرش بیماران اعزامی از این شهرستان‌ها با هر وضعیتی کردیم.
وی افزود: تمام مراکز بهداشتی و درمانی شهری منطقه در حال تجهیز هستند به عنوان نمونه مرکز درمانی منطقه زهکلوت کامل‌تر  و 100 درصد بهسازی و تجهیز می‌شود.
محمدی با اشاره به وجود سرم ضد عقرب در دورترین مناطق روستایی جنوب کرمان
تصریح کرد: برای دختر بچه قلعه‌گنجی هم که در منطقه رمشک دچار عقرب‌گزیدگی شده
بود سه سرم استفاده شده، اما چون بیمار دیر به مرکز درمانی آورده شده و در فرصت طلایی و زمان مناسب اثربخشی سرم مراجعه نکردند ضد سم اثر نکرده و سم کار خود را کرده و از نظر امکانات و خدمات سیستم ما کامل بوده است.
 

راه‌اندازی بیمارستان قلعه‌گنج حق مردم منطقه است
محمدی بیان داشت: راه‌اندازی بیمارستان حق مردم منطقه است اما کار آسانی نیست و ما تمام تلاش خود را در این راستا به کار برده‌ایم، باید استانداردهای لازم در آن رعایت شود و مورد تأیید قرار بگیرد چراکه در بیمارستان با جان افراد سروکار داریم.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت افزود: در راه‌اندازی یک بیمارستان باید همه تأییدیه‌ها رعایت شود و با نظارت کامل نیروها در فضای کافی مستقر شوند تا زمانی که بیمار با اعتماد مراجعه می‌کند به مشکلی برخورد نکند.
محمدی افزود: بیمارستان رودبار هنوز مشکلات زیادی دارد و آماده شدن آن برای تحویل به علوم‌پزشکی طول می‌کشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار