رئیس پلیس فتا شهرستان بم
رئیس پلیس فتا شهرستان بم از آمادگی مجموعه خود در خصوص برخورد با جرایم رایانه ای خبر داد و تاکید کرد: اگر چنانچه هر یک از شهروندان شرق استان کرمان با مشکلی در خصوص فضای مجازی و جرائم مرتبط با آن مواجه گردید این پلیس واقع در بم بلوار امام(ره) – با شماره تماس 0342184046 آماده دریافت شکایات آنها و پاسخگو سوالات آنهاست.
کد خبر: ۱۰۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹ 06 October 2015
 سروان اکبرزاده رئیس پلیس فتا شهرستان بم در گفتگو با خبرنگار ارگ نیوز در خصوص هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: پلیس فتا شهرستان بم آذر ماه ۱۳۹۲ با توجه به گسترش جرائم سایبری و نیاز روزافزون به حضور پلیس تخصصی در زمینه جرائم رایانه ای راه اندازی شده است ، و از زمان راه اندازی شاهد فعالیت های خوبی از این پلیس بوده ایم به نحوی که این پلیس توانسته است در سال ۱۳۹۳ به شاخص ۵/۱۰۲ % و در شش ماهه اول سال جاری نیز به شاخص ۱۰۰ % کشف جرائم رایانه ای برسد .
وی افزود: با توجه به عدم وجود پلیس فتا در ۳ شهرستان دیگر شرق استان این پلیس اقدام به رسیدگی به شکایات واصله از شهروندان ۳ شهرستان ریگان ، فهرج و نرماشیر نیز می نماید .
اکبرزاده تصریح کرد: در سال گذشته، ۷۹% و در شش ماهه اول سال جاری ۴۹% از پرونده های متشکله در این پلیس مرتبط با برداشت های غیرمجاز از حساب های بانکی بوده است که اغلب این برداشت های به وقوع پیوسته ناشی از سهل انگاری صاحبان کارت های بانکی در نگهداری از اطلاعات محرمانه بانکی خود از قبیل رمز دوم ، cvv2 ، تاریخ انقضای کارت و غیره بوده که نیاز است شهروندان به این مهم توجه لازم را داشته باشند .
وی در ادامه گفت: با عنایت به اهمیت آموزش همگانی در پیشگیری از وقوع جرائم، این پلیس از بدو راه اندازی توجه ویژه به این مهم داشته و با حضور گسترده در میان مردم ، مدارس، ادارات و شرکتها و ملاقات چهره به چهره ، چاپ بروشورهای آموزشی و برگزاری نمایشگاه های تخصصی به افزایش آگاهی های آنها اقدام نموده است.
رئیس پلیس فتا شهرستان بم در پایان از آمادگی مجموعه خود در خصوص برخورد با جرایم رایانه ای خبر داد و تاکید کرد: اگر چنانچه هر یک از شهروندان شرق استان کرمان با مشکلی در خصوص فضای مجازی و جرائم مرتبط با آن مواجه گردید این پلیس واقع در بم بلوار امام(ره) – با شماره تماس ۰۳۴۲۱۸۴۰۴۶ آماده دریافت شکایات آنها  و پاسخگو سوالات آنها می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار