جیرفت - مدیرکل تعاون روستایی جنوب استان کرمان گفت: به منظور ارتقای سلامت جامعه، یکهزار و 800 سبد کالا بین مادران شیره و زنان باردار در این منطقه توزیع شد.
کد خبر: ۴۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 15 June 2015
فرود سالاری روز دوشنبه افزود: در اجرای طرح حمایت تغذیه ای از مادران شیرده و زنان باردار نیازمند، تفاهم نامه ای بین سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و بنیاد علوی در راستای تامین کالای مورد نیاز برای طرح ارتقای سلامت جامعه منعقد شده است. 

وی گفت: این سبد حاوی 14 قلم مواد غذایی از جمله مرغ، برنج، ماکارونی، عسل، تن ماهی، روغن، خرما، شکر و حبوبات است. 

سالاری تاکید کرد: در مرحله اول یکهزار و 800 سبد کالا از طریق اتحادیه و شرکت های تعاون روستایی منطقه جنوب کرمان در هفت شهرستان توزیع شد.

وی گفت: در این طرح مادران باردار نیازمند توسط مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت شناسایی و برای دریافت سبد کالا معرفی می شوند.

سالاری با بیان این مطلب که اینگونه سبدهای کالا در جهت بالابردن سطح سلامت جامعه توزیع می شود، بیان کرد: با نظارت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و در راستای رفع سوء تغذیه بین مادران، این سبد کالا در چند مرحله در سالجاری تهیه و در اختیار خانوار قرار می گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح هر دو ماه یکبار با عنوان طرح سلامت و با حضور و هماهنگی نمایندگان بنیاد علوی تهران انجام می گیرد.

اداره کل تعاون روستایی جنوب کرمان به صورت مستقل از مرکز استان فعالیت می کند و هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار